Heter Erik och är ny här på forumet!
Köpte mig en Honda VFR VTEC -02 med ABS i februari! Den har precis passerat 6k mil.

Köpte den då jag har hört mycket gott om VFR, samt att den har ABS och insprut som är mina krav!
Nu har jag lite småproblem/frågor.
1. Den drar lite mycket soppa tycker jag runt 0.9-1.0L milen och då kör jag lugnt, vad kan tänkas vara fel?
Jag har bytt olja/filter beställt nya stift/luftfilter som ska bytas inom kort. Det enda som är gjort med cykeln är att flapper-valve mod gjort och snorkeln dragen, har även kopplat ur PAIR ventilen.
Det luktar inte bensin eller något och den går bra på alla varvtal och är pigg. Någon i stockholmsområdet får gärna prova cykeln och säga vad de tycker, skulle uppskattas!
2. Bromsarna ligger an lite efter jag kört men släpper efter ett tag, den blir halvtrög att rulla och det gäller framhjulet. Jag har bytt all bromsvätska/luftat på alla ställen, smörjt upp alla glidpinnar och motionerat alla kolvar som verkar friska och fungera bra. Vad kan det tänkas vara? Någon bromspump som strular?
3. Jag har ett tickande/skramlande ljud ifrån vänster sida av motorn mellan 1200-3000v sen slutar det, kommer när motorn är 65 grader och varmare! Kan det vara spännaren till kamkedjan?
Tack på förhand för ert grymma forum och det engagemang man ser att folk har

//Erik