Har en VFR750 -93 där bränslepumpen låter väldigt mycket, är detta normalt?
Ska den pumpa hela tiden eller finns det ett relä som ska slå av den?
(på min går den hela tiden)
Var hittar man en pump till bra pris?
Bensinpump låter mycket, normalt?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
-
- Medlem
Bensinpump låter mycket, normalt?
Röd VFR750-93
Re: Bensinpump
Vet inte om det skiljer mycket på den somsitter på CBR 600, men min grabb köpte en hos Mekonomen för en avsevärt mindre penning än orginal som passade efter lite justering av slang bara.
insu
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Re: Bensinpump
Pumpen är tryckkännande och stoppar när förgasarna är fulla, om den skulle gå för fullt hela tiden så skulle det spruta soppa ur förgasarna.Hondavfr750 skrev:Har en VFR750 -93 där bränslepumpen låter väldigt mycket, är detta normalt?
Ska den pumpa hela tiden eller finns det ett relä som ska slå av den?
(på min går den hela tiden)
Var hittar man en pump till bra pris?
När motorn går på tomgång så ska pumpen gå med ca. 1-2 "tick"/sekund. Det finns ett relä som gör att pumpen bara går när man trycker på startknappen och när motorn går (känner av pulserna från ena tändspolen).
Om pumpen går så är det inget fel även om den låter, det är värre om den inte går för då får motorn ingen soppa. Samma med pumpreläet, är det paj så startar inte pumpen.
Hur som helst, när du bara slår på tändningen så ska pumpen inte gå (möjligen "tickar" den en eller två gånger). Om den går ändå så kan det bero på att den är byglad, vilket man kan göra för att t.ex. fylla upp förgasarna efter vintern och slippa dra ur batteriet genom att nöta på startmotorn (när pumpen går för fullt så låter den en del, typ "RRRRRRRRRR").
Kolla anslutningen så att den sitter som den ska och att det inte hänger några extra sladdar där. Kolla även reläets (rektangulär box med 3-polig svart kontakt) anslutning för samma sak.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal