Hej på er alla! Är helt ny här på forumet och detta är mitt första och förhoppningsvis inte sista inlägg.
Köpte min VFR 750 -95 hösten -09 och besiktigade den våren -10 med MIC kolfiber utan att ens ha vetskap om att det kanske kunde bli problem Besiktningskillen sa inget om det och han körde en lång testrunda, kom tillbaks med ett smile och sa att det här var en riktigt fin maskin.
Pyromanen skrev:Hej på er alla! Är helt ny här på forumet och detta är mitt första och förhoppningsvis inte sista inlägg.
Köpte min VFR 750 -95 hösten -09 och besiktigade den våren -10 med MIC kolfiber utan att ens ha vetskap om att det kanske kunde bli problem Besiktningskillen sa inget om det och han körde en lång testrunda, kom tillbaks med ett smile och sa att det här var en riktigt fin maskin.
Det är dags nästa tisdag, får nog göra ett försök med gopipan på....
arvikathomas skrev:Det är dags nästa tisdag, får nog göra ett försök med gopipan på....
Är den högljudd?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tommy Gsson skrev:Besiktning igår. Blankt papper. Nästan lika blankt i ljuddämparen = inte så mycket ludd kvar.
T.
Låter den för mycket?
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tommy Gsson skrev:Besiktning igår. Blankt papper. Nästan lika blankt i ljuddämparen = inte så mycket ludd kvar.
T.
Låter den för mycket?
Du hörde den i höstas, aningens mindre stoppning nu.
T.
Den lät ju bra när du inte tuffade runt på fyrans växel och 2000rpm. Hade depåcheferna nåt att invända mot ljudet på rakan?
===
adrian_vg skrev:Besiktning igår. Blankt papper. Nästan lika blankt i ljuddämparen = inte så mycket ludd kvar.T.Låter den för mycket?Du hörde den i höstas, aningens mindre stoppning nu.
T.Den lät ju bra när du inte tuffade runt på fyrans växel och 2000rpm. Hade depåcheferna nåt att invända mot ljudet på rakan?
Tommy Gsson skrev:Nej. Men dom tog fram mätaren.
T.
Sa de inget, var det okej. 8*)
===
Besiktning med slipon p idag, godkänd! Doch var besiktningsmannen sur, sa att jag låter mycket. Tycker du det sa jag. -Ja, jag tänker inte gå in och hämta mätaren men du ska veta att det är nära
arvikathomas skrev:Besiktning med slipon p idag, godkänd! Doch var besiktningsmannen sur, sa att jag låter mycket. Tycker du det sa jag. -Ja, jag tänker inte gå in och hämta mätaren men du ska veta att det är nära
En varning är förstås på sin plats.
Hur var det nu, kunde besiktningsmannen sätta körförbud edyl om man låter för mycket?
===