fick detta meddelande när jag gick dit och skulle skriva.
"Du har inte behörighet att läsa trådar i denna kategori."
Aha, inte bara jag alltså... trodde att den forumsdelen inte var öppen för oss som fortfarande är banåkaoskulder.
Tror Conseal är snabb, men kanske inte så snabb? ;*)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Kan vi använda de grafiska smileysarna nu? De sänker inte databasen?
===
Har inte strulat sedan flytten .. lite intressant att forumet enligt uppgift sänkte en 4cpus bla bla bra spec server
men inte lyckas generera mer än max 5% last på en 1cpu knapp några cores skitburk.
Smajlisar går bra att använda men det finns en begränsning per inlägg för att spara på bandbredd och hålla laddtiderna nere lite.
Appropå det måste jag ta en backup snart
Conseal skrev:Har inte strulat sedan flytten .. lite intressant att forumet enligt uppgift sänkte en 4cpus bla bla bra spec server
men inte lyckas generera mer än max 5% last på en 1cpu knapp några cores skitburk.
Smajlisar går bra att använda men det finns en begränsning per inlägg för att spara på bandbredd och hålla laddtiderna nere lite.
Appropå det måste jag ta en backup snart
All ny teknik är inte bäst. 8*)
Borde inte bilder, smajlisar, cachas lokalt av webbläsaren eller hämtas de på nytt varje gång från webbservern?
Skulle en cachande proxy för utgående trafik (finns det?) funka att ha på forumservern som avlastar själva webb"motorn"?
Har en cachande proxy i brandväggen (Smoothwall) hemma som gör ett bra jobb att inte ladda ner bilder odyl som redan finns cachat lokalt.
===