Hur farligt kan det vara? Räckvidden är ju inte direkt lång. Dessutom av en kinesisk kvalitetssort.
Har liasom ingen betydelse var den är tillverkad. Det är 18 gräns på den, och den är ett sk: "effektbegränsat" vapen, då så måste du ha ett sk: "skottlossnings tillstånd" av länsman för att få skjuta med det inom tättbebyggt område. Och för att få skjuta "skadedjur" så måste du ha jägarexamen, och tillstånd ifrån länsman och kommunen att ens få peka med ett vapen mot ett djur. Dessutom så är den tillräckligt kraftig för att skada kisse till exempel vid träff i ögat så går det illa för kisse, och det är djurplågeri enligt Svea Rikes lag. Så sammantaget så bryter du mot åtskilliga lagar, OM du nu skulle får den tankevurpan att mörsa på kisse med ett vapen utan licens och andra tillstånd som krävs för det uppgiften..
Jag har tur om jag träffar en lagårdsdörr från några meters håll.
Beror inte det på skytten tro?

Du får välan komma ner till klubben. så kan jag lära dig att "träffa ladan".
eller vattenpumpgeväret kommer fram
Hmmm, får man drista sig att rekommendera en vattenslang i stället, misstänker att den ger mera resultat än en fjösig vattenpicka. Man måste få Kisse att känna "obehag" att vistas i eder närhet UTAN! att för den sakens skull skada Kisse menligt. Där så kan det uppnås önskat resultat med mycket/massa vatten på Kisse.
Nope, men jag blir gärna motbevisad med då trovärdig källa.
Du kanske skulle som jag, varit vaken i grundskolan, där så får man en massa ifrån "trovärdig källa" typ historia, naturvetenskap,mm,mm

Och om man nu ska dra in en specifik arts legitimitet i ett specifikt habitat, så är vi (människan) invandrad till den Skandinaviska halvön efter att Inlandsisen förvann/drogs tillbaka. Så vi är inte heller berättigade att leva här, för vi tillhör INTE! ursprungs populationen av dom arter som fanns här INNAN! vi dök upp..
Då katter ofta har för vana att gå undan, slinka in i ett buskage eller så när det är dags att lägga en kabel
Glöm inte heller bort att Kisse oftast gräver en grop som han "svingar klubban" i, och sedan krafsar över "naturgödslet" så att det inte syns..