Off-topictråden del 6

Här snackar vi om sånt som inte är mc-relaterat såsom film, musik och hemelektronik.

Moderator: adrian_vg

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Donner
Donator 2017
Donator 2017

Re: Off-topictråden del 6

#436 Inlägg av Donner »

blacken skrev:Hmmm?. Hur var det nu igen, var det inte SD som var sååå djäkla främlingsfientliga??
http://www.aftonbladet.se/nyheter/denny ... 2759559.ab
Eller är man helt felorienterad tro?.. :shock:
Ja precis...varför skall vi ge oss in ett krig som vi inte har med att göra. Personligen tycker jag inte att vi skall skicka några plan.

Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#437 Inlägg av blacken »

Donner skrev:
blacken skrev:Hmmm?. Hur var det nu igen, var det inte SD som var sååå djäkla främlingsfientliga??
Ja precis...varför skall vi ge oss in ett krig som vi inte har med att göra. Personligen tycker jag inte att vi skall skicka några plan.
Det anmärkningsvärda är ju att hela riksdagen bara "jaaa! skicka JAS!". Medans SD ensamma säger "näää, låt oss hellre hjälpa flyktingarna"... :shock: :shock:
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!

Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#438 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:Vad anser ni om Libyen gruffet? En vaken snubbe har en bra lösning på det
Skicka laserturken så han kan göra kaos med Gaddafi.
Skulle nog funka misstänker jag..
Frågan är hur lysande den idén som militärallianser just nu ägnar sig åt egentligen är? Jo dom lär nog bli av med Gaddafi, men var får dom istället? Något motsvarande Muslimska brödraskapet?* Hamas? Hizbolla? Ur askan i elden? Man vet vad man har med inte vad man får, speciellt inte i dessa länder.

* Egyptens största oppositionsrörelse.
adrian_vg skrev:
Tommy Gsson skrev:Vad annat att vänta på en Honda V4...
Inte en vråltrimmad rak fyra med Fireblade-bas edyl??
Inte riktigt. MotoGP hojarna har ingen bas alls utan det är rena prototyper. Den V4:an har noll och intet gemensamt med VFR800.
Conseal skrev:
adrian_vg skrev:
Tommy Gsson skrev:Vad annat att vänta på en Honda V4...
Inte en vråltrimmad rak fyra med Fireblade-bas edyl??
Verkligen inte :cAngry:

Honda Motogp RCV 212 RR 800cc

(en massa kul data)

:cCry: VILL HA! :cMoney:
Räcker tyvärr inte oavsett hur mycket :cMoney: du har för den går inte att köpa för pengar... Jo föresten, du kan få leasa en för fem millar eller nåt / säsong.
adrian_vg skrev:
Conseal skrev:Råkar ju ha en spec på Ducatis GP-hoj också .. och det är inte twin

DUCATI DESMOSEDICI GP11 Technical Specifications
Engine:liquid-cooled, 90 degree V4 four-stroke, desmodromic DOHC, four valves per cylinder.
Capacity:799cc
Jisses, jag har totalt noll koll på MotoGP... 8-S
Notera att Desmosedici även går att köpa för en väldig massa :cMoney:
Gatversionen har dock tilläggsbeteckningen RR, Desmosedici RR.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#439 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:Gatversionen har dock tilläggsbeteckningen RR, Desmosedici RR.
Jag undrar när Honda ska krypa till korset och göra en V-fyra racerreplika för gatan... Alla de andra stora japanska märkena har en, tom Ducati har. Nog för att Fireblade är kul att se på, men motorn ger ju inga rysningar längs ryggraden.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#440 Inlägg av blacken »

Frågan är hur lysande den idén som militärallianser just nu ägnar sig åt egentligen är? Jo dom lär nog bli av med Gaddafi, men var får dom istället? Något motsvarande Muslimska brödraskapet?* Hamas? Hizbolla? Ur askan i elden? Man vet vad man har med inte vad man får, speciellt inte i dessa länder.
Du har så rätt, det är samma som när man byter bil, hoj eller kärring. Man vet vad man har, men vet inte vad man får.. :D Och både jänkarna och fransoserna har ju sina fingrar i den soppan, så vad är väntat, ett bra beslut? en lycklig utgång på dilemmat? det blir bättre sedan?. :lol: :lol: :lol: ..

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#441 Inlägg av blacken »

Det finns ju dom som är inbitna hojåkare..:)
http://www.youtube.com/watch?v=DbrIoPY4 ... r_embedded

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#442 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Det finns ju dom som är inbitna hojåkare..:)
"my bike has a left hand throttle,clutch,front brake..... left foot gear,rear brake". Tungt! Fett med respekt!
===

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#443 Inlägg av Tyrannosaurus »

blacken skrev:
Donner skrev:
Det anmärkningsvärda är ju att hela riksdagen bara "jaaa! skicka JAS!". Medans SD ensamma säger "näää, låt oss hellre hjälpa flyktingarna"... :shock: :shock:
Enligt vad jag har förstått av vad dom säger så vill dom hjälpa fler för mindre pengar än färre för mer pengar. Det trycker iaf jag inte låter speciellt främlingsfientligt, men vad vet jag?

Eller är det deras tanke att prio-1 för svenska beslutande organ, myndigheter och samhällservice ska vara svenska folket?
Fel? Vilket annat folk ska vara prio-1 i ett land om inte det egna? Det blir lite konstigt om Kina ska prioritera spanjorer, Spanien tyskar, Tyskland brasilianare, Brasilien ryssar, Ryssland Afghaner, Afghanistan svenskar och Sverige alla andra folk.
Jag får iaf inte ihop den akrobatiken, men nån kanske kan hjälpa mig ;)
adrian_vg skrev:
blacken skrev:Det finns ju dom som är inbitna hojåkare..:)
"my bike has a left hand throttle,clutch,front brake..... left foot gear,rear brake". Tungt! Fett med respekt!
Wow! Sånt kallar jag "Spirit!"
Det kanske skulle införas något liknande Paralympics inom motorsport.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
StigH
Donator 2014
Kontakt:

#444 Inlägg av StigH »

Det kan ju i denna stund vara lämpligt att komma ihåg att ett av de viktigaste jobben som finns och som helt saknar krav på någon utbildning är - POLITIKER!
Och resultatet blir därefter.... :claugh
Necessity is supposed to be the mother of invention, but desperation works even better...
VF750C --82-83

Akademikern
Medlem

#445 Inlägg av Akademikern »

StigH skrev:Det kan ju i denna stund vara lämpligt att komma ihåg att ett av de viktigaste jobben som finns och som helt saknar krav på någon utbildning är - POLITIKER!
Du har så rätt, så rätt........

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#446 Inlägg av Conseal »

För andra morgonen i rad har jag fått tummen upp av passerande bilister, igår blev jag plåtad med mobilkamera och sedan tummen upp.
Det förgyller hela dagen .. nu är det dock inte långt kvar tills man börjar få fingret iställer .. brukar starta i maj och hålla i sig till september .. 8)
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
Seth
Medlem

#447 Inlägg av Seth »

Conseal skrev:För andra morgonen i rad har jag fått tummen upp av passerande bilister, igår blev jag plåtad med mobilkamera och sedan tummen upp.
Det förgyller hela dagen .. nu är det dock inte långt kvar tills man börjar få fingret iställer .. brukar starta i maj och hålla i sig till september .. 8)
vill pckså ha tummen upp. har bara fått glömt hellyse på mig på väg hem från jobbet änsålänge
"Bättre än HD"

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#448 Inlägg av blacken »

StigH skrev:Det kan ju i denna stund vara lämpligt att komma ihåg att ett av de viktigaste jobben som finns och som helt saknar krav på någon utbildning är - POLITIKER!
Man behöver inte vara simkunnig heller, för skit flyter..

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#449 Inlägg av adrian_vg »

Seth skrev:
Conseal skrev:För andra morgonen i rad har jag fått tummen upp av passerande bilister, igår blev jag plåtad med mobilkamera och sedan tummen upp.
vill pckså ha tummen upp. har bara fått glömt hellyse på mig på väg hem från jobbet änsålänge
I samband med att jag bytte greppen på svartviffern häromdan skulle jag starta upp den också och kolla att bromslampan tändes. Just när jag tryckte på startknappen kom en gubbe förbi på cykelbanan bredvid och ställde sig och lyssnade. När viffern startade på första försöket fyrade han av världens bredaste leende och gav mig tummen upp och fortsatte sen. 8*)

Har inte fått andra tummar än denna. Möjligen långfingrar under vintern i övrigt...
===

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#450 Inlägg av Tyrannosaurus »

Det kan ha flera förklaringar. "Bilisterna" som ger tummen upp kanske är hojåkare som inte har fått ut hojen ännu eller så är det såna som inser att det är ett säkert vårtecken :D

Senare i maj blir vi så många så då är det mest bara irriterande när bilisterna inte får ha vägarna för sig själva. När vi dessuton kör om deras "snabba" bilar så är det inget kul längre :lol:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Låst