Tyrannosaurus skrev:Sollén skrev:Nu funkar det igen.

Fick lov att ta bort stiften och rengöra dom..
dom var genomblöta.
Så det var nog jag som klantat mig med choken.
Gratulerar, men skumt ändå eftersom 800FI vad jag vet inte har någon choke utan bara en tomgångshöjare. Låter som om det måste ha blivit någon glitch i kallstartsfunktionen. Hoppas det inte händer igen.
Eller så kanske det är så att kallstarten öser på så mycket soppa så när du stängde av den snabbt och sen startade igen så fick den för mycket.
Ne man får hoppas att det inte händer igen.
Men min tanke vad som du sa:
"Eller så kanske det är så att kallstarten öser på så mycket soppa så när du stängde av den snabbt och sen startade igen så fick den för mycket"
För den har aldrig varit sådär tidigre. men igår så stängde jag av den ganska fort efter start då med choke på (eller vad det är). och sen skulle jag starta den och då tror jag att jag hade spjället på för mycket för då låt den sur när den gick igång.
Det luktade besin ur avgassystemet. Men jag tror ändå den där spaken vid styret är en choke, som skickar på mer bränsle eller/och stryper luften.
Men efter rengörning, urblåsning, fullgas start och varmkörd motor så var den som normal igen. Gick bra på tomgång och bra gasrespons