Ja, här har ni en liten bildserie jag kan dela med mig, något som är värt att tänka på så här i vintertider.
Detta var hur parkeringen såg ut, och utfartsvägen efter parkeringen var ännu jävligare, 10cm djupa hålor i isskorpan som täckte vägen var tydligen ingen bra kombo med sporthoj
Jag fick i alla fall värmt upp och varvat ut hojen innan jag körde till skolan den dagen så allt är inte nattsvart i situationen, detta var för snart 2 veckor sedan och då skammen nu har lagt sig så känner jag att jag kan dela med mig av mina erfarenheter. Är man en tjurskalle så antar jag att man förr eller senare får betala för det
ps. Är det någon som har ett par grenrör av 89 års modell till det bakre cylinderparet som ligger och skräpar? Är sugen på att bygga om min 4-2-1 setup och köra 4-4 med megafondämpare.
Med sånt före behöver du dubbdäck. Otur iaf med kåpan. 8-/
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Faan vad surt för dig. Avgas delar hittar du nog på Spinnin Wheel, men kåpor? lycka till, har kommit i underifund med att det finns betydligt mer hönständer, än beg plastgrejor till vfr. Men det finns dom som kan laga ihop dom..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
blacken skrev:Faan vad surt för dig. Avgas delar hittar du nog på Spinnin Wheel, men kåpor? lycka till, har kommit i underifund med att det finns betydligt mer hönständer, än beg plastgrejor till vfr. Men det finns dom som kan laga ihop dom..
eBay och David Silver Spares kan vara dina räddare i nöden för plastdelarna. Men räkna med att plasten som finns att tillgå från David Silver kommer att kosta dig om du vill ha nytt. eBay kan vara ett bättre alternativ isf med beggade delar, om Spinnin' Wheel inte kan hjälpa dig.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Det enda som jag skadade vart nog mitt ego när jag gick omkull, körde kanske i 15-20 vid tillfället i fråga. Jag märkte när framändan var på väg så jag drog dödaren innan hojen var i backen, inte mkt att göra när 200kg hoj är på väg att tippa på en spårig isgata .
Jag har faktiskt köpt plaststavar och muntycke till värmepistolen för att ge mig i kast med att svetsa prylarna. Jag har iofs inte dubbelkollat att det är abs plast och går att svetsa, jag har bara tagit för givet .
Problemet är att jag inte har tillgång till ett riktigt garage innan snön smälter, blir nog till att skita ner badrummet med plastdamm osv, tur att jag bor själv i lägenheten antar jag
Honda-aspirant skrev:Det enda som jag skadade vart nog mitt ego när jag gick omkull, körde kanske i 15-20 vid tillfället i fråga. Jag märkte när framändan var på väg så jag drog dödaren innan hojen var i backen, inte mkt att göra när 200kg hoj är på väg att tippa på en spårig isgata .
Jag har faktiskt köpt plaststavar och muntycke till värmepistolen för att ge mig i kast med att svetsa prylarna. Jag har iofs inte dubbelkollat att det är abs plast och går att svetsa, jag har bara tagit för givet .
Problemet är att jag inte har tillgång till ett riktigt garage innan snön smälter, blir nog till att skita ner badrummet med plastdamm osv, tur att jag bor själv i lägenheten antar jag
Limpistol kanske inte är det bästa alternativet, men det finns ett 2K lim just för dylika plastkåpor, men kommer fasenemig inte ihåg vad det heter. Ett annat alternativ jag har hört, är att lösa upp legobitar i aceton så att det blir en "halvseg" massa/konsisten av det och att man tvättar brottytorna/reparationsställer med Aceton ordentligt innan sammanfogning, och gärna adderar någon sorts väv på området..
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
HondaHasse skrev:Den metoden funkar alldeles utmärkt på 88ans kåpor. Har provat
Gutt, då är jag inte ute och cyklar mao, ska se till att få tag på ett par skyddsglasögon imorgon så jag kan skrida till verket. Hoppas bara att min varmluftspistol fixar biffen, köpte den billigt på claes ohlson och så fort jag brassar på med den så blinkar lamporna i lägenheten :O
Inte nödvändigtvis! En rödvit viffer skulle bli väldigt ovanlig, lite jubileumsmodellskänsla. 8*)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!