I några andra trådar diskuteras ibland hur och var man satt sitt 12 v uttag. Vet inte om denna löser problemet men den ser onekligen bättre ut än ett stort 12 v uttag.

Här läser du om den: http://www.bikehps.com/acatalog/USB_Chargers.html
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Ibland har inte utseendet något pris. ;PHondaHasse skrev:Blev lite dyrt innan det är hemma Sverige, £47.89 = 535 svenska nödmynt
Dom pryttlarna ser inte så fuktsäkra ut..Conseal skrev:Najs .. nästan något man måste ha faktiskt
Eller så säkrar man med krympslangStigH skrev:Dom pryttlarna ser inte så fuktsäkra ut..Conseal skrev:Najs .. nästan något man måste ha faktiskt![]()
Men det kommer ju en tid då "fukten" försvinner...
Har tittat på den här tråden ett par gånger och funderat på vad det egentligen är...Maciver skrev:Satt och surfade lite och hittade denna prylen.
I några andra trådar diskuteras ibland hur och var man satt sitt 12 v uttag. Vet inte om denna löser problemet men den ser onekligen bättre ut än ett stort 12 v uttag.
Måste bara kolla här... är cigguttaget på hojen också standard? Börjar bli lite osäker med tanke på att du såna moderniteter som kardan och automatisk återgång av blinkers på tyrannosauren och då är den ju inte direkt nyköpt längre.Tyrannosaurus skrev: Själv laddar jag mobilen via cigguttaget i bilen eller det mindre cigguttaget på hojen eller hemma med 220V.
Nä det är inte standard utan jag har satt dit det själv, men det är ingen större operation att fixa ett sånt. Själv har jag gömt mitt inne i kåpan.Ajax skrev:Måste bara kolla här... är cigguttaget på hojen också standard? Börjar bli lite osäker med tanke på att du såna moderniteter som kardan och automatisk återgång av blinkers på tyrannosauren och då är den ju inte direkt nyköpt längre.Tyrannosaurus skrev:Själv laddar jag mobilen via cigguttaget i bilen eller det mindre cigguttaget på hojen eller hemma med 220V.
12V-adapter till en bärbar dator kostar några hundralappar för enklare modell, och bortåt 500 för en bättre. Inte så farligt om man har behov av det. Det borde gå att bygga nån adapter så du kan använda den till att ladda nallen också.Tyrannosaurus skrev:[Själv laddar jag mobilen via cigguttaget i bilen eller det mindre cigguttaget på hojen eller hemma med 220V.
Har man datorn med sig så lär den behöva laddas långt innan man behöver ladda mobilen och 12V laddare till datorer är svettdyra, så det skulle vara en grej om någon kom på en enkel dataladdare så att man t.ex. kunde använda 12V laddaren till mobben även till datorn på något sätt.