Tyrannosaurus skrev:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()

Nåväl
Blev nästan prejjad på esexan Häromdagen då en taxi drulle missade sin döda vinkel.
Om man inte orkar vrida på hufudet kan man ju alltid blinka istället...
Moderator: adrian_vg
Tyrannosaurus skrev:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
dubbear skrev:Tyrannosaurus skrev:
![]()
![]()
![]()
![]()
Nåväl
Man får tänka elaka tankar om bildrullarna...blacken skrev:Han är säkert en sådan däringa "smygligist", kom fram ur garderoben nu Adrian..
Nötter...Blåviffer skrev:Tre olyckor på ett par timmar på RV40 mellan Borås och Göteborg varav i en 3-4 bilar inblandade vad jag kunde se. Jag antar att olycksorsaken måste vara bristande fantasi. Jag menar när träden gnistrar vita och gräset likaså, solen klättrar och asfalten har en lätt såptäckt lyster är det väl inte helt långsökt att det kan vara halt? Då borde man inte köra skitfort och göra hastiga rörelser på ratten. Ändå kommer det hela tiden ifatt folk som kör som om de var på utryckning![]()
Förra vintern körde jag ifrån alla bilisterna med Edwin när det var som mest snö och is. Fyrhjulingarna kröp fram, antagligen för att inte plötsligt volta på rak väg...Blåviffer skrev:Mötte för övrigt en Transalp på samma väg och det verkade gå finfint trots endast 2 hjul
Misstänker att även dubbfria däck har en del i/av "kakan" så att säga..Blåviffer skrev:Tre olyckor på ett par timmar på RV40 mellan Borås och Göteborg varav i en 3-4 bilar inblandade vad jag kunde se. Jag antar att olycksorsaken måste vara bristande fantasi. Jag menar när träden gnistrar vita och gräset likaså, solen klättrar och asfalten har en lätt såptäckt lyster är det väl inte helt långsökt att det kan vara halt? Då borde man inte köra skitfort och göra hastiga rörelser på ratten. Ändå kommer det hela tiden ifatt folk som kör som om de var på utryckning![]()
Mötte för övrigt en Transalp på samma väg och det verkade gå finfint trots endast 2 hjul
Spelar väl ingen roll? Bara för att man har dubbdäck betyder det inte att man kan köra som på sommaren, med greppet man har då. Många bilister inser inte det.blacken skrev:Misstänker att även dubbfria däck har en del i/av "kakan" så att säga..
Ehhh? en "viss" inverkan har det med tanke på att bromsträckan är ca; 30% längre med dubbfritt jmfr dubbdito..adrian_vg skrev:Spelar väl ingen roll? Bara för att man har dubbdäck betyder det inte att man kan köra som på sommaren, med greppet man har då. Många bilister inser inte det.blacken skrev:Misstänker att även dubbfria däck har en del i/av "kakan" så att säga..
Ja och tvärtom på vått underlagblacken skrev:Ehhh? en "viss" inverkan har det med tanke på att bromsträckan är ca; 30% längre med dubbfritt jmfr dubbdito..adrian_vg skrev:Spelar väl ingen roll? Bara för att man har dubbdäck betyder det inte att man kan köra som på sommaren, med greppet man har då. Många bilister inser inte det.blacken skrev:Misstänker att även dubbfria däck har en del i/av "kakan" så att säga..På isigt underlag asså..
Är du helt säker på din utsago?Donner skrev:Ja och tvärtom på vått underlagblacken skrev:Ehhh? en "viss" inverkan har det med tanke på att bromsträckan är ca; 30% längre med dubbfritt jmfr dubbdito..adrian_vg skrev: Spelar väl ingen roll? Bara för att man har dubbdäck betyder det inte att man kan köra som på sommaren, med greppet man har då. Många bilister inser inte det.På isigt underlag asså..
Ganska, fast i testen så jämför dom dubbfria vinterdäck med sommardäck.blacken skrev:Är du helt säker på din utsago?Donner skrev:Ja och tvärtom på vått underlagblacken skrev: Ehhh? en "viss" inverkan har det med tanke på att bromsträckan är ca; 30% längre med dubbfritt jmfr dubbdito..På isigt underlag asså..
http://www.automotorsport.se/news/12280 ... farligare/
Mjaa har hört/sett annorlunda, men valet av däck är ju också helt avgörande. Liasom ett Kina/Korea/Taiwandäck jämfört med en Nokia dubbsulaDonner skrev:Ganska, fast i testen så jämför dom dubbfria vinterdäck med sommardäck.blacken skrev:Är du helt säker på din utsago?Donner skrev: Ja och tvärtom på vått underlag
http://www.automotorsport.se/news/12280 ... farligare/
Man har ett okej grepp. Visst är det sämre, men inte så man snurrar på rak väg i normala hastigheter, om man inte gör nåt dumt, det var det jag ville säga.blacken skrev:Ehhh? en "viss" inverkan har det med tanke på att bromsträckan är ca; 30% längre med dubbfritt jmfr dubbdito..På isigt underlag asså..
Blir så förb-d på dessa totalt fantasilösa bilförare som inte insett att när det där vita faller ner så blir det halt..Blåviffer skrev:Tre olyckor på ett par timmar på RV40 mellan Borås och Göteborg varav i en 3-4 bilar inblandade vad jag kunde se. Jag antar att olycksorsaken måste vara bristande fantasi. Jag menar när träden gnistrar vita och gräset likaså, solen klättrar och asfalten har en lätt såptäckt lyster är det väl inte helt långsökt att det kan vara halt)