GDI (="Direct Injection") motorn har insprutningsspridarna direkt i förbränningsrummet.blacken skrev:Ehhh? "1.8i" finns ju både som "GDI" utförande och en 1,8i som inte är det hur fasen går det ihop?Donner skrev:Nej bara 1,8i är japansk. Motorn heter B4184SM. Den andra är volvos.blacken skrev: Då så finns det två mitsu spisar en GDI 1,8 och en "vanlig" 1,8..
Bränslesnåla bilar
Moderator: adrian_vg
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


Den har visst även varibla kammar/tider. Men om 1,8i är mitshus motor hur kommer det sig att den är så gott som identisk med V 70 knoten. liasom samma vattenpump, kamrem, mm,mm. och det enda som skiljer dom åt exteriört är att den har fem burkar och mera kubik. Annars så är dom "lika som bär"Tyrannosaurus skrev:GDI (="Direct Injection") motorn har insprutningsspridarna direkt i förbränningsrummet.blacken skrev:Ehhh? "1.8i" finns ju både som "GDI" utförande och en 1,8i som inte är det hur fasen går det ihop?Donner skrev: Nej bara 1,8i är japansk. Motorn heter B4184SM. Den andra är volvos.
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Men det kanske inte är den som är Mitsubishimotorn. Det fanns väl två olika varianter på motorer i S/V40, ja det finns väl fler än två, men två varianter på 1,8:n.blacken skrev:Den har visst även varibla kammar/tider. Men om 1,8i är mitshus motor hur kommer det sig att den är så gott som identisk med V 70 knoten. liasom samma vattenpump, kamrem, mm,mm. och det enda som skiljer dom åt exteriört är att den har fem burkar och mera kubik. Annars så är dom "lika som bär"Tyrannosaurus skrev:GDI (="Direct Injection") motorn har insprutningsspridarna direkt i förbränningsrummet.blacken skrev: Ehhh? "1.8i" finns ju både som "GDI" utförande och en 1,8i som inte är det hur fasen går det ihop?
Äsch, jag bryr mig inte om Volvos grävlingar, den sista riktiga Volvon var 960, resten är Ford, Renault, Geeley och allt möjligt


Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


Den ena heter 1,8 och den andra 1,8i och den ena är GDI som är en helt annan motor. Jag skall kolla detta mer när jag kommer till jobbet på måndag då det uppstår osäkerhet.blacken skrev:Ehhh? "1.8i" finns ju både som "GDI" utförande och en 1,8i som inte är det hur fasen går det ihop?Donner skrev:Nej bara 1,8i är japansk. Motorn heter B4184SM. Den andra är volvos.blacken skrev: Då så finns det två mitsu spisar en GDI 1,8 och en "vanlig" 1,8..
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
Ja precis, GDI var tänkt att den skulle vara bränslesnål som tusan men det som händer är att den sotar igen då den drar in för mycket avgaser för återförbränning. Den är kass den motorn och som jag sagt innan den ser inte alls ut som volvos motor, har inte samma kamrem och inte samma vattenpump....inget är samma.KLACKEN skrev:Det finns 1,6 / 1,8 / 1,8i / 2,0 / 2,0T och T4 där 1,8i är mitsus GDImotor och resten volvos.Om någon funderar på att köpa en s/v40 så undvik GDImotorn då det brukar vara problem med dom.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera