
I torsdags morse så satte jag mig på favorit viffern (inte för att jag har fler men iallafall) och gav mig av i mörkret mot jobbet.
Ute på E4 så arbetar de för fullt och det finns således ingen belysning.
Jag noterade att jag saknade en ljuskägla från hojen och tänkte för mig själv att det är säkert bara skit på glaset.
Åkte hem efter arbetsdagen och tänkte inte mer på det.
I morse så rullade jag åter ut ur garaget och slogs av avsaknaden av belysning .. va i ...

Inget halvlyse! ... testade ljustutan och jodå helljus fanns det .. en hel massa svordomar i hjälmen
men upp på sadeln och iväg ... är ju trots allt lite ljusare på mornarna nu när det är vintertid.
Ringde under dan till Mckrängaren och undersökte tillgången på lampor .. jajjamensan det fanns

Plockade fram verkstadsmanualen för att reda ut vad jag måste plocka bort för att byta de små rackarna och planerade en
tidigare hemfärd för att hinna köpa lampor.
Kommer ner i garaget och funderar på att köra med helljuset på .. det är ju inte så mörkt så jag bländar jättemycket och så syns jag.
Slår på helljuset och ingenting händer AAAAAAAAAARGH!!!!!
Ljustutan funkar men inte att slå på med knappen .. vad i hela hälsingland är det nu då

Åker som en blixt (eller iallafall typ lagligt) till handlaren och talar om att jag nog inte behöver lamporna trots allt.
Förklarar felet och alla kliar sig i huvudet .. säkring? omkopplaren? annat ?
Vi går ut till hojen och jag stoppar i nyckeln och börjar orera om felet igen .. stressad till max.
S på firman (S är början på personens namn) sätter tummen vid gashandtaget och TÄNDER LYSET!!!!!
ASSÅ!!!! hur j-a dum i huvudet får man vara (jag allstså) !!!!
Visst förra hojen hade ju ingen avstängningsfunktion men jag har för f-n kört fler hojar än den och framförallt VFR!
Luften gick ur totalt och jag visste inte vad jag skulle ta mig till.... cheeeezes.
Nu ska jag irritera mig över min egen klantighet ett par dagar tror jag.