Off-topictråden del 6
Moderator: adrian_vg
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Jepp, sånt där gillar jag också. Klassiskt brittiskt, fast en Kraschwasabi läcker väl inte olja?blacken skrev:Kanske en del tycker att det är en hädelse här på forumet. Men en sådan häringa står högt på önskelistan http://www.kawasaki.se/W800 .Äntligen så börjar hojarna att se ut som hojar igen..
VFR750F -92, grön
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Mjää... Vet inte om jag gillar det där klassiskt brittiska stuket. Är väl egentligen mer racefantast. För många herrans år sen såg jag en äkta JPS-Norton på Allmäna Gränd utanför Grönan på den tiden vi hängde där. Den var Ball!tersan skrev:Jepp, sånt där gillar jag också. Klassiskt brittiskt, fast en Kraschwasabi läcker väl inte olja?blacken skrev:Kanske en del tycker att det är en hädelse här på forumet. Men en sådan häringa står högt på önskelistan http://www.kawasaki.se/W800 .Äntligen så börjar hojarna att se ut som hojar igen..

Jag gillar stilrena linjer, men inte tråk som på standardmoppar så andra grejer jag gillar är Hondas RCB1000 racer, CBX är en klass för sig och CB1100R gick jag igång på en hel del (kanske syns på min kåpa). Av någon anledning har jag alltid tyckt att CB1100R är ballare än VF1000R, men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är.
En sak bara... 1100R ÄR och FÖRBLIR Honda, INTE Suzuki, den heter R1100

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Med klassiskt brittiskt menar jag café racers... Kalvazakin i Blackens länk är ett bra utgångsobjekt, men det behövs clipon-styre, Dunstallkåpa, megafoner och alumjumtank för att få rätt utseende.Tyrannosaurus skrev:Mjää... Vet inte om jag gillar det där klassiskt brittiska stuket. Är väl egentligen mer racefantast. För många herrans år sen såg jag en äkta JPS-Norton på Allmäna Gränd utanför Grönan på den tiden vi hängde där. Den var Ball!tersan skrev:Jepp, sånt där gillar jag också. Klassiskt brittiskt, fast en Kraschwasabi läcker väl inte olja?blacken skrev:Kanske en del tycker att det är en hädelse här på forumet. Men en sådan häringa står högt på önskelistan http://www.kawasaki.se/W800 .Äntligen så börjar hojarna att se ut som hojar igen..
Jag gillar stilrena linjer, men inte tråk som på standardmoppar så andra grejer jag gillar är Hondas RCB1000 racer, CBX är en klass för sig och CB1100R gick jag igång på en hel del (kanske syns på min kåpa). Av någon anledning har jag alltid tyckt att CB1100R är ballare än VF1000R, men jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är.
En sak bara... 1100R ÄR och FÖRBLIR Honda, INTE Suzuki, den heter R1100
Mötte en CBX häromdagen...

VFR750F -92, grön
Sant, men misströsta icke, det kommer säkerligen en eftermarknads grej som tillgodoser även den detaljen, för "anglofil fanaster"..tersan skrev:Jepp, sånt där gillar jag också. Klassiskt brittiskt, fast en Kraschwasabi läcker väl inte olja?blacken skrev:Kanske en del tycker att det är en hädelse här på forumet. Men en sådan häringa står högt på önskelistan http://www.kawasaki.se/W800 .Äntligen så börjar hojarna att se ut som hojar igen..

- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Jodå det är vridpinne/vertialaxel på den. Jag har en polare som har en sån, fast föregångaren W650, men det är ju i grunden samma hoj fast dom har tagit upp det lite.blacken skrev:Jo, det ser misstänkt likt ut, så tillvida dom inte har apsmala stötstänger i den.StigH skrev:Har dom på Kawa snott NSU:s koncept från 50-talet med vridpinne för kammen???Men även Ducati hade ju "kamskaftsdrivning ett tag på 70/80 talet, om man inte missminner sig..
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

-
- Medlem
Det var ingen dum idè, skicka ner alla politiker dit, och kan dom stå där tugga,gaffla och nöta på friskluften. Stackars Talibaner, dom lär ge upp på studs! och kasta in handduken illa kvickt. "Problem solved"..Akademikern skrev:Japp, de kan ju skjuta Ohly?blacken skrev:Angående Afghanistan, ska vi ta hem alla "gubbs och kärringar" på rot eller?..

-
- Medlem
Eh? Vem ska styra Sverige? Kungen? Han vet ju inte ens om han befinner sig i Örebro eller Kingelstad. På onsdag ska han vara i Helsingborg och fira 200 årsminnet av Bernadotte släktens ankomst till Sverige. "Kära Landskronabor"blacken skrev:Det var ingen dum idè, skicka ner alla politiker dit, och kan dom stå där tugga,gaffla och nöta på friskluften. Stackars Talibaner, dom lär ge upp på studs! och kasta in handduken illa kvickt. "Problem solved"..Akademikern skrev:Japp, de kan ju skjuta Ohly?blacken skrev:Angående Afghanistan, ska vi ta hem alla "gubbs och kärringar" på rot eller?..
Ehhh? och skulle du märka någon större skillnad om våra politiker skulle försvinna en tag?, liasom "Tjabo" skulle vara en frisk fläkt i allafall.Akademikern skrev:Eh? Vem ska styra Sverige? Kungen? Han vet ju inte ens om han befinner sig i Örebro eller Kingelstad. På onsdag ska han vara i Helsingborg och fira 200 årsminnet av Bernadotte släktens ankomst till Sverige. "Kära Landskronabor"blacken skrev:Det var ingen dum idè, skicka ner alla politiker dit, och kan dom stå där tugga,gaffla och nöta på friskluften. Stackars Talibaner, dom lär ge upp på studs! och kasta in handduken illa kvickt. "Problem solved"..Akademikern skrev: Japp, de kan ju skjuta Ohly?

- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Fattar inte varför inte Obama & Co inte kan leka krig för sig själva utan att blanda in en massa andra länder som inte har med saken att göra.Akademikern skrev:Japp, de kan ju skjuta Ohly?blacken skrev:Angående Afghanistan, ska vi ta hem alla "gubbs och kärringar" på rot eller?..
Afghanistan - Isolera och låt talibanerna härja bäst dom vill. Om folket ruttnar så borde dom rimligtvis själva sparka ut fanstygen.
Irak - Samma sak.
Iran - Samma sak + tala om för dom att om dom börjar leka med ABC-stridsmedel så gör vi självlysande parkeringsplats av er, bara så ni vet om det.
Somalia - Ni gillar alltså inte att vi försöker hjälpa, "ok bye bye, keep on starving".
Kuweit - Det är en suverän nation, "like it or not". Anfaller ni och dom ber om hjälp så kastar vi ut er och bombar skiten ur er. Anfaller ni igen så gör vi samma sak igen.
Israel - Dom har områdets starkaste krigsmakt, anfaller ni så bombar DOM skiten ur er och gör parkeringsplats av er.
Hur svårt kan det vara att förklara för de medeltida fåraherdarna som tillber en mordgalen pedofil som såg syner under sina epileptiska anfall om hur saker och ting hänger ihop?
Skit i oss så skiter vi i er, "don't wory, be happy" och köp inte våra prylar och teknologi som ju är satans verk, ingen tvingar er. Det finns stammar i Nya Guneas djungler som lever kvar på stenåldern och klär sig i penisfodral, det kan ni också göra även om ni gillar nattskjortor och vandrande tält bättre.
Så... Då har jag löst världens problem med krigshärdar på några få rader. Kan det kvalificera mig till Nobels fredspris tro? Med tanke på att både Yassir Arafat, Al Gore och liknande tokgubbar har fått det så borde väl jag kvalificera mig bättre för att kunna få det med så bra och enkla förslag för att säkra världsfreden

Senast redigerad av Tyrannosaurus den mån okt 18, 2010 21:24, redigerad totalt 2 gång.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

-
- Medlem