Bara på bana? Eller var det elakt sagt?Conseal skrev:Höll bara med om det du sa .. har inte vurpat i en körgård eller glömt skivbromslåset...

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Bara på bana? Eller var det elakt sagt?Conseal skrev:Höll bara med om det du sa .. har inte vurpat i en körgård eller glömt skivbromslåset...
Nee så rätt så, bara sedan början av 70 talet..adrian_vg skrev:Du kan då inte ha kört mycket mc...blacken skrev:INTE JAG!..Hur många här har glömt skivbromslåset i åtminstone en gång? Wink
Det har jag inte heller gjort i en körgård..Vad än alla säger, man kommer att gå omkull för eller senare i körgården![]()
Ja, ja, vissa har tur.blacken skrev:Nee så rätt så, bara sedan början av 70 talet..
Inte jag heller på båda frågornablacken skrev:Nee så rätt så, bara sedan början av 70 talet..adrian_vg skrev:Du kan då inte ha kört mycket mc...blacken skrev: INTE JAG!..
Det har jag inte heller gjort i en körgård..![]()
Man har inte gått omkull om man fortfarande håller i styret när man ligger där.Tyrannosaurus skrev:Jo jag glömde låset en gång när hojen stog in mot en husväg på en tomt och kunde inte fatta varför jag inte kunde backa ut. Kan tilläggas att det var trångt, gropig gräsmatta och det låg en planka under hojen. Men jag tappade den inte, det var inte ens nära, utan den gick bara inte att rulla... Konstigt? När låset tog i gaffeln
Har aldrig klotat på körgård eller bana heller, däremot ute på vägen har det väl hänt några gånger
Men jag har å andra sidan inte kört lika längre som Blacken - "bara" sen -76
En mycket bra defenetion av begreppet..adrian_vg skrev:Man har inte gått omkull om man fortfarande håller i styret när man ligger där.Tyrannosaurus skrev:Jo jag glömde låset en gång när hojen stog in mot en husväg på en tomt och kunde inte fatta varför jag inte kunde backa ut. Kan tilläggas att det var trångt, gropig gräsmatta och det låg en planka under hojen. Men jag tappade den inte, det var inte ens nära, utan den gick bara inte att rulla... Konstigt? När låset tog i gaffeln
Har aldrig klotat på körgård eller bana heller, däremot ute på vägen har det väl hänt några gånger
Men jag har å andra sidan inte kört lika längre som Blacken - "bara" sen -76
Jan Svensson skrev:Adrian det är kanske inget att skydda, men min hustru provade det på mig runt munnen.
Det höll inte.