Så..
1. Föreställ dig en VFR med originalsystem
2. Börja med att lossa sadeln
3. Om du har passagerarhandtag monterade, tag genast bort dessa
4. Lossa därefter plastkåpan kring sadel/bakramen som sitter med 2 skruv på sidan i sadelns framkant, samt två skruv under handtagen som du nyss tog bort. Du har väl inte glömt?
5. pilla försiktigt loss kontaktstyckena till belysningen, då lampan är integrerad i kåpan.
6. Om du har hållare för sidoväskor monterade, tag bort även dessa.
7. Skruva loss skylthållaren/bakskärmen. Två bult uppifrån och två underifrån.
8. För att komma åt ännu bättre, tag loss höger passagerarfotstöd
9. Lägg allt löst i en hög, den bör då se ut ungefär såhär:

10. Lossa bultarna till avgasklämman mot katalysatorn
11. Lossa de övre bultarna som håller ljuddämparna i bakramen, samtidigt som du på något sätt lyckas hålla uppe hela härligheten...
12. Försök nu att försiktigt men bestämt vrida hela paketet så att röret släpper från katten. Inget juckande i höjdled/sidled. I mitt fall släppte det väldigt lätt, ock med lite knixande gick det att lyfta loss hela paketet.
13. Hojen bör nu se ut såhär ( = jävligt rå

14. Tag nu fram delarna till ditt Leo system (lr motsv.) I mitt fall bestod det av en skorsten som monteras rakt upp från katten, samt två separata ljuddämpare med tillhörande mellanrör.
15. Sätt först dit skortstenen, därefter höger burk och montera fast lite löst så att det hänger på plats. Därefter är det lätt att få dit även vänster burk.

17. Montera fjädrarna som håller ihop rören, samt det fäste som ska sitta mellan skorstenen och höger pass.fotpinne. (fanns även ytterligare ett fäste på höger burk, men inget lämpligt ställe som passade att fästa i på ramen, så det fick vara. Sitter som en smäck ändå!)
18. När allting är injusterat är det bara att dra fast allting ordentligt
19. Montera tillbaka alla delar som du tog loss i omvänd ordning.
Jag passade även på att kasta bort bakskärmen för att få ett lite renare utseende, mer om det i ett annat inlägg.
Slutprodukten av det hela blev såhär:

Får säga att jag tyckte leo systemet hade fantastiskt bra passform, och det var relativt enkelt att montera.
Det blev också "en viss skillnad" på ljudupplevelsen, mullrar vackert nu!
Funderar dock om det inte blev lite väl bra för min smak, och ska därför testa hur det blir med DB-killers monterade.
Hoppas det här kan glädja någon i framtiden.