Upptäcker att vägmätare och trippmätare har lagt av (digitala mätare), däremot fungerar hastighetsmätaren!!
Jag kan inte svära på att Väg/tripp-mätare fungerade innan installation av växelindikator, men ju mer jag tänker på det är det nog så att det det lagt av redan innan. I synnerhet som installation av växelindikator bara kan göras på ett sätt, enl installatören, och att det är högst osannolikt att den skulle ge upphov till störningar av detta slag då det i så fall skulle medfört att både vägmätare/trippm OCH hastighetsmätare (äv om inte den är digital) skulle lagt av eftersom de går på samma givare.
Inte för att jag begriper ett dugg av detta, men det verkar logiskt. Då måste det ju ha blivit någon form av "kontaktsvårighet" mellan "givaren" och den del som går till den digitala biten av instrumentpanelen, eftersom den delen som går från givaren till hastighetsmätaren fungerar??
Finns det någon på forumet som har erfarenhet av detta, kan rekommendera någon som kan, eller komma med förslag på vad jag skall göra (strunta i att de ej funkar???) - Sälj hojen??