Nej, precis! Vem är väl förtjänt av ytterligare en död motorcyklist även om det var hans eget puckade fel...?StigH skrev:Inte för alla.
Ofta avslutas det mycket hastigt för de "icke attitydjusterade"..

Moderator: adrian_vg
Nej, precis! Vem är väl förtjänt av ytterligare en död motorcyklist även om det var hans eget puckade fel...?StigH skrev:Inte för alla.
Ofta avslutas det mycket hastigt för de "icke attitydjusterade"..
Klart man kan! Fast sporthojens nisch är väl just att vara bäst på "eld i baken". Var det inte enbart det man var ute efter kunde man väl lika gärna köpa nån annan skön hoj som är bättre på annat? (VFRadrian_vg skrev: Måste man köra som om man har eld i baken om man har en sporthoj? Går det inte att köra sansat och ändå ha kul?
ck ja. Tänk om Adrian hade varit med på 70-80-talets race (sist bjuder på fika) mellan McDonalds Sveavägen och Allmänna gränd (Gröna lund) då hade han garanterat blåst "huvudsäkringen", inte minst då ganska många körde med rensade megafoner Twisted Evil Wink
Jajamensan! Man blev lite nostalgisk när man läste artikeln. Här är några bilder till..http://members.tripod.com/hydet_mc/gamlatider1.htm.Ack ja! den ungdomen. Det var bättre förr!Saknar det på något sätt, för fan vad kul vi hade Very Happy
Inte helt fel, skulle inte skada att bilisterna får tillbaka den respekten man hade tidigare i trafiken, Vad som tolkas som ligist får var och en avgöra men den "respekten" vi hade då i trafiken, var faktiskt den bästa livförsäkringen vi hade gentemot bilister. Så helt fel är det inte att tillåta en "liten" ligist att titta fram iblandMotorcyklister blir synonymt med ligister.
Tror inte att det är så drastiskt, liasom bilisterna har ju fullt upp med att skälla på varandra när dom inte är upptagna med att "sms":a bakom ratten, så dom ser banne mig inte ett jota utanför displayen på nallen har jag lagt märke till..Sen kommer några puckon och förstör allt man jobbat för på trettio sekunder blankt...
Snälla Adrian! du ger alldeles för mycket "ammunition"Måste man köra som om man har eld i baken om man har en sporthoj? Går det inte att köra sansat och ändå ha kul?
Lite krasst kanske, men organbankerna är väldigt glada över det, och dom som står i transplanterings kön..Nej, precis! Vem är väl förtjänt av ytterligare en död motorcyklist
Vill bara rätta en felstavning "Inte för att länsman kan göra ett skvatt!" ska det vara..Ringa polisen och rapportera en grupp motorcyklister som kör trafikfarligt. Inte för att Polisen skulle ha hunnit ifatt dem, men...
Man ser bara sitt, allt utanför den skyddande stålburen är någon annans problem... Använde du tutan nåt?Brother Wolf skrev:I går på vägen till jobbet höll jag på att bli inpressad i berget i söderledstunneln, han bytte fil utan att se mig, djävla idiot.
Sedan 300 meter längre fram, en SL buss byter fil åt höger och nästan prejar ut mig på en gräsmattta![]()
Nu har jag ställt in hojen, jag vågar fan ta mig ej köra mer i år![]()
BW
ABS på hojen?Brother Wolf skrev:Använde, knappen är nästan sönder FFS![]()
BW
Låter som det är dags för dig att skaffa dig en rejäl låskätting. Den gör underverk på ouppmärksamma bilister..Blåviffer skrev:Var just ute på en riktigt skön tur nu sista(?) sensommardagen. Allt var riktigt härligt tills jag körde den riktigt slingriga Segloravägen utanför Borås. Runt en kurva kommer en lite j@vla Daewoo - på fel sida vägen. Blinkade, tutade bromsade järnet och tog mig ut i vägkanten. Några enstaka billängder innan mig kommer den äntligen över på rätt sida. Reaktion: "Vad var det där för trögskalle - fredagsfyllo?"Jag jagade ikapp människan för att se efter. När jag kom ikapp visade det sig vara en ung mobilpratande tjej! Jag körde förbi och försökte stoppa henne och se vad hon hade att säga, men hon ville inte se mig utan bara prata mobil. Jag släppte förbi henne och belönade henne med att vara ur motorn när jag körde förbi henne igen då hon hade rutan lite öppen
Vad fan är det med människor...? Känns som jag fått nog med adrenalin för den här säsongen...
Edit: Den här skulle hamnat under bildrulletråden...nån kan väl flytta den?
Var försiktig med sånt. De kan bli så rädda/pressade att de försöker köra på dig ist, för att hävda sin inbillade rätt.blåviffer skrev:Jag körde förbi och försökte stoppa henne och se vad hon hade att säga, men hon ville inte se mig utan bara prata mobil.
Jo, så där i efterhand kan man ju tänka att det inte var en bra idé. Vet inte när sist jag blev så arg och rädd i trafiken sist - tror det här var värst hittills. Jag har ändå kört drygt 5000 mil per år ett antal år nu. Få stopp på bilen 2 meter innan farbror älg eller "galning som vänder på motorväg framför mig" ligger väl närmast efter men gav inte alls samma puls. Kanske för att jag satt i en bil. Hursomhelst tänker man inte helt klart när man är så uppjagad. Jag tog bilnumret och tänkte ta reda på vem det var för att ringa henne, fast jag ändrade mig sen när jag lugnat mig. Det skulle säkert ändå bara vara upptagetadrian_vg skrev:Var försiktig med sånt. De kan bli så rädda/pressade att de försöker köra på dig ist, för att hävda sin inbillade rätt.blåviffer skrev:Jag körde förbi och försökte stoppa henne och se vad hon hade att säga, men hon ville inte se mig utan bara prata mobil.
Albanien var det sista landet i raden att förbjuda mobilprat vid bilkörning (utan handsfree?). Nu är det bara Sverige kvar som inte har ett sånt förbud. Känns ju sådär...
Blåviffer skrev:Det skulle säkert ändå bara vara upptaget
Problem: Fel fil och för låg fart i tunnelnBrother Wolf skrev:I går på vägen till jobbet höll jag på att bli inpressad i berget i söderledstunneln, han bytte fil utan att se mig, djävla idiot.
Sedan 300 meter längre fram, en SL buss byter fil åt höger och nästan prejar ut mig på en gräsmattta
Nu har jag ställt in hojen, jag vågar fan ta mig ej köra mer i år
BW
Se där, där kan "ligisttakterna" fram även hos Adrianadrian_vg skrev:För Blackens räkning:
Låter som det är dags för dig att skaffa dig en rejäl låskätting. Den gör underverk på ouppmärksamma bilister..Blåviffer skrev:Var just ute på en riktigt skön tur nu sista(?) sensommardagen. Allt var riktigt härligt tills jag körde den riktigt slingriga Segloravägen utanför Borås. Runt en kurva kommer en lite j@vla Daewoo - på fel sida vägen. Blinkade, tutade bromsade järnet och tog mig ut i vägkanten. Några enstaka billängder innan mig kommer den äntligen över på rätt sida. Reaktion: "Vad var det där för trögskalle - fredagsfyllo?"Jag jagade ikapp människan för att se efter. När jag kom ikapp visade det sig vara en ung mobilpratande tjej! Jag körde förbi och försökte stoppa henne och se vad hon hade att säga, men hon ville inte se mig utan bara prata mobil. Jag släppte förbi henne och belönade henne med att vara ur motorn när jag körde förbi henne igen då hon hade rutan lite öppen
Vad fan är det med människor...? Känns som jag fått nog med adrenalin för den här säsongen...
Edit: Den här skulle hamnat under bildrulletråden...nån kan väl flytta den?
Blackens kommentar. Jag föredrar att hålla mig till de lagliga sätten och läxa upp dem verbalt, om jag får tag på dem. Har ju hänt en gång iaf...Tyrannosaurus skrev:Eller du kanske menar att det var Blackens replik![]()
![]()