Har hängt här lite till och från ett par år, men skriver inte så ofta på forum...
Jag hade tidigare en VFR från -88 som jag av någon konstig anledning fick för mig att byta bort till förmån för en äventyrshoj (Super Tenere). Har dock insett mitt misstag redan efter några hundra mil, så nästa sommar blir det med största sannolikhet en VFR igen.

Frågan är ju bara vilken generation man ska sikta på?
Hade ju som sagt tidigare en -88 som jag trivdes oförskämt bra med egentligen, men samtidigt känns det ju lite tråkigt att gå tillbaka till samma modell. Är det stor skillnad mellan 88-89 och 90-93? Det är nog i huvudsak dom som gäller då 90 och 91 kvalar in på Bilsport-mc's Classica-försäkring.
Men det finns ju många fina 94-97:er också? Om man bortser från skillnaden i inköpspris, är dom så pass mycket bättre att det är värt 3000 kronor extra i försäkring varje år? (1700 för Classica och ca 4800 för dom nyare)
Eller ska man rent utav sikta på en 98-00 då dom ligger i samma försäkringsklass som 94-97?
Många frågor blev det, men vad säger ni som har hunnit prova dom olika modellerna?