Instrumenteringen slocknar, 800 -99. Löst!

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
kenjo
Medlem

Instrumenteringen slocknar, 800 -99. Löst!

#1 Inlägg av kenjo »

Vet inte riktigt vad som kan ha med problemet att göra men här kommer lite bakgrund:

I torsdags förra veckan (9 sept) åkte jag av banan på sviestad och kraschade in i en hög med leca-kulor. Ingen hård krasch, jag höll mig på hjulen tills jag nästan stod still. Inga synliga skador förutom repor i lacken. :(

Förra helgen åkte sambon och jag till hennes föräldrar, ca 10 mil enkel resa. Då var det inga problem. Sedan har motorcykeln stått ute utan kapell under förra veckan (en del regn har det varit) och nu i helgen efter ytterligare en 10-mils tur ( i regn) skulle jag starta viffern igen och när jag vrider om nyckeln aå tänds inte instrumenteringen, vrider av och vrider igång igen inget ljus. Trycker på startknappen, motorn går runt och instrumenteringen hoppar igång. Åker någon kilometer från macken och hem i regnet. Tvättar viffern och ska köra in den i garaget och då slocknar instrumenteringen igen.

Någon tanke om vad detta kan vara? Fukt i något kablage, glapp i någon kontakt, kanske ärjade kontaktdon men i så fall var?
Senast redigerad av kenjo den lör sep 18, 2010 21:33, redigerad totalt 1 gånger.
Röd sägs vara snabbast, silvrig snabbare, är Jubileumsmodellen då snabbare än snabbast??

VFR800fi jubileumsmodell
Förhoppningsvis även en slit och släng sporthoj så småningom.

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#2 Inlägg av blacken »

antagligen (troligast) fukt/glapp i ett kontaktstycke, bara att dra isär alla som du hittar på vägen upp till instrumentklustret och spraya med 5.56 eller Sonax och dylikt..

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011

#3 Inlägg av TG »

blacken skrev:antagligen (troligast) fukt/glapp i ett kontaktstycke, bara att dra isär alla som du hittar på vägen upp till instrumentklustret och spraya med 5.56 eller Sonax och dylikt..
Instämmer :D
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
kenjo
Medlem

#4 Inlägg av kenjo »

Hittade felet.
Glapp i säkringskontakten.
Röd sägs vara snabbast, silvrig snabbare, är Jubileumsmodellen då snabbare än snabbast??

VFR800fi jubileumsmodell

Användarvisningsbild
Pegaso
Medlem

#5 Inlägg av Pegaso »

kenjo skrev:Hittade felet.
Glapp i säkringskontakten.
:tummenupp
Fan vad skönt det är när man hittar sånt, kan ju leta tills man kräks annars
VFR 800 - 98 svart

Användarvisningsbild
kenjo
Medlem

#6 Inlägg av kenjo »

Pegaso skrev:
:tummenupp
Fan vad skönt det är när man hittar sånt, kan ju leta tills man kräks annars
Visst kan man det, den här gången tog det bara ett par timmar. :)

VFR800fi jubileumsmodell

Skriv svar