Eftermarknadssadlar
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Eftermarknadssadlar
Sitter och försöker hitta olika sajter som har sadlar som är mer "touringstuk" på till VRF´n.
http://www.topsellerie.com - som någon föreslog på forumet (du kan designa din sits själv)
http://www.sargentcycle.co.uk - verkar sjust
http://www.bagster.com - Liknande topsellerie
Finns det fler där ute!
Hittade denna "utvärdering"
"Död länk" tyvärr
http://www.topsellerie.com - som någon föreslog på forumet (du kan designa din sits själv)
http://www.sargentcycle.co.uk - verkar sjust
http://www.bagster.com - Liknande topsellerie
Finns det fler där ute!
Hittade denna "utvärdering"
"Död länk" tyvärr
Senast redigerad av Maciver den tis sep 28, 2010 18:29, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Eftermarknadssadlar
Jag förklarar denna tråd återuppstånden! 
Min förra viffer hade en eftermarknadssits jag ej kommer ihåg namnet på, men, det gör nu att jag tycker originalsitsen känns för tunn och obekväm.

Min förra viffer hade en eftermarknadssits jag ej kommer ihåg namnet på, men, det gör nu att jag tycker originalsitsen känns för tunn och obekväm.
Vad jag kunde se bland länkarna var den här den enda som inte hade slutat med sitsar till 94-97. Men lite saftigt när det är en bekvämlighetssak, man vill ju gärna provsitta innan man beställer. Är det någon som beställt därifrån och kan bekräfta att den är mycket bättre än original?Maciver skrev:http://www.topsellerie.com - som någon föreslog på forumet (du kan designa din sits själv)
"In a serious motorcycle accident you can be hurt or killed or even hurt AND killed. Remember! If you are killed you won't be able to fix your motorcycle." - uncyclopedia
VFR 750 -97
VFR 750 -93 *s
DR 650 -94 *s
GSXR 750 -99 *s
RG 125 F -92 *s
VFR 750 -97
VFR 750 -93 *s
DR 650 -94 *s
GSXR 750 -99 *s
RG 125 F -92 *s
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Eftermarknadssadlar
Zombie-tråden! 
Ett annat alternativ är en Airhawk. Ser apfult ut, men funkar ganska bra.

Ett annat alternativ är en Airhawk. Ser apfult ut, men funkar ganska bra.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: Eftermarknadssadlar
Corbin 

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


Re: Eftermarknadssadlar
Vågar inte riktigt köpa airhawk, har inte nån avkomma än. Och det lär nog bli svårt att få till om folk får reda på att man åker runt med en hemorojd kudde på bågen
Corbin verkar ha slutat med säten till 750, tidigaste dom har är nästa generation, 98 och framåt.
Jag kom ihåg vad sitsen till min förra hette, och det var Sargent, men dom hade också slutat med det tyvärr.

Corbin verkar ha slutat med säten till 750, tidigaste dom har är nästa generation, 98 och framåt.
Jag kom ihåg vad sitsen till min förra hette, och det var Sargent, men dom hade också slutat med det tyvärr.
"In a serious motorcycle accident you can be hurt or killed or even hurt AND killed. Remember! If you are killed you won't be able to fix your motorcycle." - uncyclopedia
VFR 750 -97
VFR 750 -93 *s
DR 650 -94 *s
GSXR 750 -99 *s
RG 125 F -92 *s
VFR 750 -97
VFR 750 -93 *s
DR 650 -94 *s
GSXR 750 -99 *s
RG 125 F -92 *s
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Eftermarknadssadlar
Skarp skrev:Vågar inte riktigt köpa airhawk, har inte nån avkomma än. Och det lär nog bli svårt att få till om folk får reda på att man åker runt med en hemorojd kudde på bågen![]()

Är redan gift och har två barn, så Airhawk är inget problem för mig.

Man blir ju lite bekväm med åren. Mitt förra orange järn från Österrike (som jag köpte Airhawken till) hade en sadel som inte direkt var avpassad för längre körningar än några mil i taget.
Mitt nuvarande ultraorange järn från Österrike, har en bredare och större sadel som funkar bättre, dock inte i närheten av viffrarnas.
Airhawk edyl är annars ett bra alternativ. Dessa är billigare än en helt ny bättre stoppad sadel.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Re: Eftermarknadssadlar
Ja då är det ju lugnt 
Visst blir man bekvämare med åldern, och har man redan haft gubbtänk sen 20 års åldern så är det svårt att hitta en balans.
Dom enda som hade nya sadlar var ju fransmännen, men där var det ca 4000 för en ny sits.
Och packa om en sadel till en så komplicerad sits som vfr fixar jag nog inte själv, jag lyckades rätt bra till gixxern jag hade, men den var ju platt och dessutom väldigt liten.

Visst blir man bekvämare med åldern, och har man redan haft gubbtänk sen 20 års åldern så är det svårt att hitta en balans.
Dom enda som hade nya sadlar var ju fransmännen, men där var det ca 4000 för en ny sits.
Och packa om en sadel till en så komplicerad sits som vfr fixar jag nog inte själv, jag lyckades rätt bra till gixxern jag hade, men den var ju platt och dessutom väldigt liten.
"In a serious motorcycle accident you can be hurt or killed or even hurt AND killed. Remember! If you are killed you won't be able to fix your motorcycle." - uncyclopedia
VFR 750 -97
VFR 750 -93 *s
DR 650 -94 *s
GSXR 750 -99 *s
RG 125 F -92 *s
VFR 750 -97
VFR 750 -93 *s
DR 650 -94 *s
GSXR 750 -99 *s
RG 125 F -92 *s
Re: Eftermarknadssadlar
Annars så har du https://www.ebay.com/itm/HONDA-VFR750F- ... 0005.m1851 Dom kränger även fyllnadsmaterial till skadade sadlarSkarp skrev:Ja då är det ju lugnt
Visst blir man bekvämare med åldern, och har man redan haft gubbtänk sen 20 års åldern så är det svårt att hitta en balans.
Dom enda som hade nya sadlar var ju fransmännen, men där var det ca 4000 för en ny sits.
Och packa om en sadel till en så komplicerad sits som vfr fixar jag nog inte själv, jag lyckades rätt bra till gixxern jag hade, men den var ju platt och dessutom väldigt liten.
Den som tycker att sex är det skönaste som finns.
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02
Har aldrig varit riktigt skitnödig!
Hojstatus : Suzuki GSF 1200 Bandit -02