
Ikväll efter att ha läst en del på SH om allsköns ämnen så beslutade jag mig för att ta en tur ut med hojen för att testa det jag lärt mig.
Eftersom att jag är ny på att åka hoj så gör man kanske inte rätt alla gånger.
Hur som hellst, har läst en del om motstyrning som jag visste om redan innan men inte att det var en så stor grej...efter att ha läst på SH om allas erfarenheter och så så vill jag testa, ut på en slingrig väg jag vet i krokarna och körde lite lagom fort. Körde några mil och stannade sen för att kolla däckens temp och sträcka lite på benen. Sen jäklar!! På hemvägen gick det aldrig under 100 och då är vägen skapligt kurvig.
Vågade dock inte lägga ner så mycket med mina Battlax BT-54 från sent 70-tal.
Men det gick såååå mycket lättare när man tänkte lite mer på tekniken med styrningen, innan så har det varit som en slags mix av motstyrning och hålla hojen nere med kroppen, men detta sätt upplevdes hojen på ett helt annat sätt, positivt sätt såklart!
Mitt i glädjeruset så kom det då...rullgruset, självklart så var det framdäcket som gled undan. HJÄLP!!!
Men det återfick sitt grepp rätt snart...men man blir bra skraj, på en hundradels sekund så han jag tänka på min stackars hoj skrapad av vägen, akuten, och om jag skulle kunna jobba i morgon. Allt gick så långsamt.
Men det klarade ju upp sig rätt odramatiskt iallafall.
Ska beställa nya däck i morgon, som jag skrev i en annan tråd så blir det ett par Dunlop Sportmax Qualifier. Får se vad de kan göra för hojen.
Sen ska jag lösa ut mina packboxar till framgaffeln och byta dem som jag tänkt göra sen tidigt i somras. Finns nog snart ingen olja kvar i höger ben längre, lär bli som en ny hoj med nya däck och ny olja i gaffeln.
Huja...sådär, fick man skriva av sig lite ikväll också.
Sov gott på er Viffer-riders!