Kopplingen slirar när motorn är kall.
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Kopplingen slirar när motorn är kall.
Efter att min Vfr 86 har stått en månad, så har kopplingen börjat å slira när motorn är kall. Första gången jag startade upp den efter semstern så tog inte kopplingen alls,måste trycka många gånger för att kopplingen till och ta.
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Re: Kopplingen slirar när motorn är kall.
Att den slirar kan bero på motoroljan, annars är det bara att byta lameller. Att du får pumpa på handtaget kan vara luft i systemet eller att du helt enkelt har för lite vätska i behållaren.stryker skrev:Efter att min Vfr 86 har stått en månad, så har kopplingen börjat å slira när motorn är kall. Första gången jag startade upp den efter semstern så tog inte kopplingen alls,måste trycka många gånger för att kopplingen till och ta.
VFR750F -92, grön
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
tersan skrev:Oj, krig har startats av mindre anledningar...

+1

Beror på vem du frågar. Frågar du mig, säger jag att Biltemas helsynt för mc är bra nog. Tyrannosaurus säger antagligen nåt fördelaktigt om sin Quaker State. Gsson kör hårt med sin Agip i hundraliters-tunnor.
Kort sagt, fråga tio medlemmar på forumet vilken olja som är bäst och du får minst tretton olika svar.

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Pennzoil f.n.adrian_vg skrev:Tyrannosaurus säger antagligen nåt fördelaktigt om sin Quaker State.

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Ang olja...
I torsdags så hade YC i Hbg en "mekkväll", där tog deras huvudmek upp oljepratet... Som han sa så fungerade alla oljor som var märkta på rätt sätt helt ok.. .Det som dock skilde var hur länge tillsatserna i oljorna stannade kvar, alltså hur länge de behåller sin kvalité...
en olja typ biltema håller en viss tid medan en olja typ Castrol/agip/pennzoil håller betydligt längre och klarar mer värme...
så vad man vill hälla i beror till stor del på hur ofta man vill byta....
I torsdags så hade YC i Hbg en "mekkväll", där tog deras huvudmek upp oljepratet... Som han sa så fungerade alla oljor som var märkta på rätt sätt helt ok.. .Det som dock skilde var hur länge tillsatserna i oljorna stannade kvar, alltså hur länge de behåller sin kvalité...
en olja typ biltema håller en viss tid medan en olja typ Castrol/agip/pennzoil håller betydligt längre och klarar mer värme...
så vad man vill hälla i beror till stor del på hur ofta man vill byta....

VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...

- adrian_vg
- Kontakt:
stryker skrev:Lufting fixade problemet!

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
===
===