Jag har börjat glo på NC30:or.

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4446
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#61 Inlägg av Conseal »

Snackade med Danskarna lite på träffen och fick info om deras kontakter i England. Tydligen kan man få gatklara hojar + racekit (eller banhojar med gatkit) till bra pris (måste iofs byta framlyse för att få det att funka i Sverige.

Kruxet var att man köper osett och får det fraktat till sig.
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
TG
Donator 2011
Inlägg: 1567
Blev medlem: sön jul 13, 2008 20:41
Ort: Månstad

#62 Inlägg av TG »

Köpa hoj osedd känns lite sisådär.....

Är det inte bättre att ta frakt o allt sånt via en sådan kanal men ta ryanair (motsv) o kika själv?

Jag tror iaf att jag skulle vilja se något som kostar 25-30 k innan jag handlar då det är begagnade saker vi pratar om...

Eller så "utser" man två representanter som tar ett tp fordon till England/Tyskland och tittar på objekt man hittat på nätet?

Jag köper ju mycket hellre en hoj som exvis Conseal tittat på än en som en handlare/privatperson i England dyrt o heligt över E-post hävdar att detta exemplar är den mest välvårdade i heeeela världen.... :? :wink:
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE... :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

#63 Inlägg av adrian_vg »

TG skrev:
Henning skrev:
Vill ha en sån med... :)

finns det någon hoj du inte vill ha ;)
+1! :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
NSR abuser
Medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: ons aug 18, 2010 23:37

#64 Inlägg av NSR abuser »

Henning skrev:
NSR abuser skrev:Om jag får sålt NSR 250...
Vill ha en sån med... :)
Haha, ja de är sjukt roliga att köra iaf, men inte så lätt att köra så sakta
som flickvännen vill när vi åker varsin hoj, HRC kittat som den är... :)

Vilka var dom engelska kontakterna då, företag eller privat personer?
Måste man köpa osett?
isf är det nog risk att det rör sig om stulna hojjar
NSR 250 R SP - 90

NSR 125R-90 Såld

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Inlägg: 4446
Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
Ort: S-tälje
Kontakt:

#65 Inlägg av Conseal »

NSR abuser skrev:
Henning skrev:
NSR abuser skrev:Om jag får sålt NSR 250...
Vill ha en sån med... :)
Haha, ja de är sjukt roliga att köra iaf, men inte så lätt att köra så sakta
som flickvännen vill när vi åker varsin hoj, HRC kittat som den är... :)

Vilka var dom engelska kontakterna då, företag eller privat personer?
Måste man köpa osett?
isf är det nog risk att det rör sig om stulna hojjar
Tydligen är det kontakter som VFR Klubben DK har i England som har hjälpt dem (och de har ett gäng 400or) att få hojar levererade. Tvivlar på att det handlar om stöldgods.
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
NSR abuser
Medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: ons aug 18, 2010 23:37

#66 Inlägg av NSR abuser »

Okey, nej man kan ju inte veta var de kommer ifrån, men om vfr klubben i DK
använder sig av dom borde det ju vara seriöst iallafall.

Har sett några annonser i här sverige för några år sen,
där det var liknande villkor, man fick se den på en bild i annonsen ,
om man ville ha den fraktades den via ett (engelskt tror jag) bolag från thailand till sverige,
så fick man antingen åka och hämta den i göteborg eller få den hemkörd på pall...

Läste på ett forum att det var någon som köpt på detta viset och han var nöjd.

Men det är ju alltid ett risktagande att köpa grisen i säcken.
NSR 250 R SP - 90

NSR 125R-90 Såld

Användarvisningsbild
Don Pelleone
Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: tor feb 03, 2011 18:51
Ort: Tungelsta

Re: Jag har börjat glo på NC30:or.

#67 Inlägg av Don Pelleone »

Av nyfikenhet sökte jag på RVF på forumet och hittade den här tråden. Kan ju berätta hur jag gjorde för att ta hem hojen från England.

1. Jag köpte min osedd. Kanske dumt, kanske inte. Min "säkerhetslina" var att köpa via en handlare som jag kunde hitta lätt, så att det inte är något som försvinner efter avklarad affär.
2. Transporten hem till Sverige löste jag via Mark Jennings i Kolbäck. Han hämtade hojen hos handlaren och hela vägen hem till Sverige och Kolbäck (utanför Västerås). Mycket sympatisk herre som jag rekommenderar. Han drar hem en container i månaden eller så med däck och hojar.
3. Kolla så ramnr stämmer mellan hoj och brittiska regbeviset! Mitt stämde inte, vilket tog 2 månaders pappersexcercis att få ordning på. Undvik om möjligt. Mark kollade åt mig utan att jag ens tänkt på det, vilket jag tycker är sjysst.
4. Vid regbesiktningen krävs e-märkt strålkastare, blinkers, baklykta och positionsljus. Pos-ljus finns inte på RVF400/NC35 som standard, så man får besiktiga med hojen som streetfighter.

Finns ett riktigt bra forum i UK som heter www.400greybike.com som bara handlar om 400cc-hojar. När det kommer till reservdelar finns både www.davidsilverspares.co.uk och www.jap4performance.co.uk att handla från. Billigare än cmsnl garanterat.

VFR400/RVF400 är riktigt billiga när det kommer till reservdelar.
Honda RVF400R

Användarvisningsbild
Mister
Donator 2017
Donator 2017
Inlägg: 1547
Blev medlem: mån mar 30, 2009 11:43
Ort: Småland

Re: Jag har börjat glo på NC30:or.

#68 Inlägg av Mister »

Jämfört med övriga viffers i körning, skillnad?
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.

VFR MEET 12-14 augusti 2022

Användarvisningsbild
Don Pelleone
Medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: tor feb 03, 2011 18:51
Ort: Tungelsta

Re: Jag har börjat glo på NC30:or.

#69 Inlägg av Don Pelleone »

Bra fråga, jag har inte provkört den här tillräckligt för att ge ett omdöme, och den enda andra viffern jag kört var en 750 från 1989. Men den körde jag för tio år sen, så jag vet inte.
Honda RVF400R

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Inlägg: 14482
Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
Ort: Uppsala
Kontakt:

Re: Jag har börjat glo på NC30:or.

#70 Inlägg av adrian_vg »

Mister skrev:Jämfört med övriga viffers i körning, skillnad?
Banhoj, borde funka bra på Knixbanor. Blev så sugen på en VFR400 igen. F@n...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
HondaHasse
Donator 2018
Donator 2018
Inlägg: 2246
Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Re: Jag har börjat glo på NC30:or.

#71 Inlägg av HondaHasse »

Finns rätt många i Danska forumet som kör 400 på bana. Man må ha en lille "bæneræser" som dom säger ;)

VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden

Skriv svar