Köpa Power Commander-kit
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Köpa Power Commander-kit
Kan man köpa vilken som helst Power Commander-kit på exvis Blocket, och bara ladda upp en ny mappning? Eller handlar det om kontaktstyckena också, som kan vara olika mellan motorcyklar?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Ja det är olika kontaktstycken till olika hojar. Köper du en PC3 med usb så kan du lägga in olika mappar som du hämtar på nätet. Det bästa är dock att bänka hojen och få det optimalt efter just din hoj.
_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Anade det. Tack för infon!Donner skrev:Ja det är olika kontaktstycken till olika hojar. Köper du en PC3 med usb så kan du lägga in olika mappar som du hämtar på nätet. Det bästa är dock att bänka hojen och få det optimalt efter just din hoj.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Since-2009
- Medlem
- Inlägg: 202
- Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19
Frågade lite om det på verkstan idag, de hade goda förhoppningar om att det skulle ta bort rycken i registret och lite så. Hur som helst så var rekommendationen att ta det i vinter om jag inte har bråttom. När belastningen är låg på mc-verkstan så "har han tid att bygga något riktigt bra" som det uttrycktes =)
Leverantören hade inte PC-kit specat till min 08 men till en 05´a kostade utrustningen runt 3500:- och sen tillkommer montering, mappning i bänk och eventuellt ny skorsten... vad man nu ska ha. Är mest ute efter en jämnare gång och inte lika mkt effekt och buller, visst är det fint om den blir lite rappare men det kommer nog vare sig man vill eller inte
Fråga kolon Vart i helskotta placerar dom PC´n? Tycker det verkar rätt trångt överallt på min 08´a, har ju knappt något lastutrymme under cutsen ens.
Leverantören hade inte PC-kit specat till min 08 men till en 05´a kostade utrustningen runt 3500:- och sen tillkommer montering, mappning i bänk och eventuellt ny skorsten... vad man nu ska ha. Är mest ute efter en jämnare gång och inte lika mkt effekt och buller, visst är det fint om den blir lite rappare men det kommer nog vare sig man vill eller inte

Fråga kolon Vart i helskotta placerar dom PC´n? Tycker det verkar rätt trångt överallt på min 08´a, har ju knappt något lastutrymme under cutsen ens.
VFR800 EHEC
Started out with nothing and I still got most of it left
Started out with nothing and I still got most of it left
Montering av PC gör du enkelt själv på ca 10-15 min...
själva enheten får plats under cutsen... Under den ena "gummisnodden" så får man fint upp den in-i bakkåpan... Den fästes med medföljande självhäftande kardborre
Mappning/bänkning kan du göra senare i vinter..
Dra hem en mapp från powercommanders hemsida (finns en mängd beroende på om du har KN-filter, gjort pair7flapper, vilket slipon osv...) och använd den så länge
själva enheten får plats under cutsen... Under den ena "gummisnodden" så får man fint upp den in-i bakkåpan... Den fästes med medföljande självhäftande kardborre

Mappning/bänkning kan du göra senare i vinter..
Dra hem en mapp från powercommanders hemsida (finns en mängd beroende på om du har KN-filter, gjort pair7flapper, vilket slipon osv...) och använd den så länge

VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...

- Since-2009
- Medlem
- Inlägg: 202
- Blev medlem: mån maj 10, 2010 22:19
Aha åter ju trevligt =) Men vad skiljer PC-III mot PC-5 då tro? Är 5´an kort o gott bättre på ngt vis och isåfall på vilket sätt? Såg att det fanns LCD-display att köpa till, är den tänkt att monteras på hojen för att se...ja vadå? Eller är det kort o gott något för att en dator inte ska behöva kopplas in när man byter mappning?
VFR800 EHEC
Started out with nothing and I still got most of it left
Started out with nothing and I still got most of it left
Ny spännande förpackningSince-2009 skrev:Aha åter ju trevligt =) Men vad skiljer PC-III mot PC-5 då tro? Är 5´an kort o gott bättre på ngt vis och isåfall på vilket sätt? Såg att det fanns LCD-display att köpa till, är den tänkt att monteras på hojen för att se...ja vadå? Eller är det kort o gott något för att en dator inte ska behöva kopplas in när man byter mappning?

Har ingen aning vad som skiljer.... Kanske helt enkelt "New and improved..."

VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...

- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
PC3-USB:
http://www.powercommander.com/powercomm ... i_usb.aspx
PCV-USB:
http://www.powercommander.com/powercomm ... der_v.aspx
Verkar mest vara storleken som skiljer, plus några praktiska småfunktioner.
http://www.powercommander.com/powercomm ... i_usb.aspx
PCV-USB:
http://www.powercommander.com/powercomm ... der_v.aspx
Verkar mest vara storleken som skiljer, plus några praktiska småfunktioner.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
PC-V verkar inte finnas för VFR gen 98-01, bara PC-III... 

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Såg fram emot den mindre femman och att den drivs direkt via usb-portens elstift istf ett separat 9V-batteri...Donner skrev:PC V är för nyare hojar. Tror det är 07 och uppåt.

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Om ingen av mappningarna som finns tillgängliga på PC-sajten stämmer med sliponet man själv har, är det en bra approximation att ta ett annat system?
För VFR 98-01, verkar det inte finnas någon mappning där man har både ett "race"-slipon, ett öppnare luftfilter samt ingen O2-eliminator.
Vad är tänket där? Hur väljer man?
Kan man ladda in PC2-mappningar till en PC3?
Och vad anser ni om O2-eliminatorerna? Det jag har läst mig till, verkar vara att eliminatorn inte är nödvändig om man inte behöver hundraprocentig kontroll över mappningen - det funkar bra ändå, samtidigt som motorn går lite snålare/mer ekonomiskt runt 5000rpm.
Jag vill gärna ha katalysatorn kvar av miljöskäl. Eventuell effektvinst man får om man river ur den, är i mitt tycke inte värt pengarna - för lite pang för pengarna sas.
För VFR 98-01, verkar det inte finnas någon mappning där man har både ett "race"-slipon, ett öppnare luftfilter samt ingen O2-eliminator.
Vad är tänket där? Hur väljer man?
Kan man ladda in PC2-mappningar till en PC3?
Och vad anser ni om O2-eliminatorerna? Det jag har läst mig till, verkar vara att eliminatorn inte är nödvändig om man inte behöver hundraprocentig kontroll över mappningen - det funkar bra ändå, samtidigt som motorn går lite snålare/mer ekonomiskt runt 5000rpm.
Jag vill gärna ha katalysatorn kvar av miljöskäl. Eventuell effektvinst man får om man river ur den, är i mitt tycke inte värt pengarna - för lite pang för pengarna sas.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3240
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
En standardmappning är ju per definition fel, så att välja nåt som är snarlikt kan ju funka lika bra... eller bättre/sämre...adrian_vg skrev:Om ingen av mappningarna som finns tillgängliga på PC-sajten stämmer med sliponet man själv har, är det en bra approximation att ta ett annat system?
För VFR 98-01, verkar det inte finnas någon mappning där man har både ett "race"-slipon, ett öppnare luftfilter samt ingen O2-eliminator.
Vad är tänket där? Hur väljer man?
Kan man ladda in PC2-mappningar till en PC3?
Och vad anser ni om O2-eliminatorerna? Det jag har läst mig till, verkar vara att eliminatorn inte är nödvändig om man inte behöver hundraprocentig kontroll över mappningen - det funkar bra ändå, samtidigt som motorn går lite snålare/mer ekonomiskt runt 5000rpm.
Jag vill gärna ha katalysatorn kvar av miljöskäl. Eventuell effektvinst man får om man river ur den, är i mitt tycke inte värt pengarna - för lite pang för pengarna sas.
o2-eliminator har jag inte riktigt förstått vitsen med, men jag är ju en förgasarmänniska... (när det gäller hoj. På bil skruvar jag glatt med insprut, men av någon anledning tänker många helt annorlunda när det kommer till hoj. Varför i h-e tar man t ex bort katen på en hoj, när man inte ens kommer på tanken att göra det på bilen?)
VFR750F -92, grön
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Bara att bänka med andra ord. Låter dyrt...tersan skrev:En standardmappning är ju per definition fel, så att välja nåt som är snarlikt kan ju funka lika bra... eller bättre/sämre...
Bra fråga. Effekten på en bil kanske inte spelar så stor roll, som på en mc?tersan skrev:[...]Varför i h-e tar man t ex bort katen på en hoj, när man inte ens kommer på tanken att göra det på bilen?)
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Man tar inte bort katen på bilen för då går den inte igenom en besiktning, samt är man lite miljövän så låter man den sitta.
På hojen så kan man nog säga att den rullar betydligt färre mil per år samt att du kan få ett märkbar effekthöjning samt annat ljud i hojen.
Dock är man kanske inte så miljövänlig
Allvarligt talat så har jag funderat på att plocka ut innehållet ur min kat.
På hojen så kan man nog säga att den rullar betydligt färre mil per år samt att du kan få ett märkbar effekthöjning samt annat ljud i hojen.
Dock är man kanske inte så miljövänlig

Allvarligt talat så har jag funderat på att plocka ut innehållet ur min kat.

_______________________________________
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
VFR 800FI-01 "Movistar edition" *SÅLD*
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera