Har man pysslat om bågen på vintern så har man inga problem. Det ända man behöver tänka på är att tanka och kolla/smörja kedjan. Detta är min andra långtur och jag har inte haft några problem, jo det har jag haft. Min första resa så var jag väldigt grön. På väg hem genom Danmark börjar bågen hacka och jag svär över att bränslemätaren är trasig. In på en mack och jag får bara i 13 liter. Naturligtvis var det inte bränslemätaren utan kedjan som blivit så slak att den hoppade över kuggarna. Jag kom hem men det kostade mig ett nytt drivpaket.marinmo skrev:Har länge funderat på en liknande resa, men alltid funderat på hur det blir med service? Inte alltid man har en nyservad hoj och 600 mil att disponera? Annars ställer jag mig försiktigt positiv till idén, för mig skulle det dock bero mycket på hur den ekonomiska biten för mig
Jag har kört 160mil nu när jag sitter på Hotel Simonhof och skriver detta så jag tycker att vi ska transportera oss ner på tåg eftersom om man vill se något och inte köra autoban så klarar man inte mer än 30 mil på en dag enligt min mening, mer än det börjar det bli stressigt och jobbigt. Och när man man är i Österrikiska Alperna så vill man stanna och fotografera var 500:e meter. Dessutom blir det mycket billigare och man sparar mycket tid. Sen tycker jag att man ska försöka undvika camping. Man sparar mycket vikt på att inte packa tält, liggunderlag och sovsäck. Det är inte lika roligt att köra när man har så mycket packning. Kostnaden för vandrarhem varierar med det är inte mycket dyrare än camping plus att man kan torka kläderna om man kört i regn. Jag lovar att det är inte roligt att dra på sig blöta mc-kläder som plötslig väger 30 kilo. Resan ligger 11-12 månader i framtiden så det finns gott om tid att försöka lägga undan några kronor. När jag har berättat om vad jag har sett och varit med om här nere så tror jag att vi blir minst 20 st som åker nästa år. Grossglockner är fantastiskt och värt varenda krona. Jag kommer att klara vintern utan allt för mycket abstinens nu när jag har detta att tänka tillbaka på.