Vänster ben 523cc och höger ben513cc. Nivån ska vara 120mm, jag har höjt den till 105mm efter tips från race mekare när jag tyckte den bottnade för lätt.
T.
Då ska du använda mm måttet nu, ta ur fjädrarna tryck ihop gaffeln och mät hur långt ner oljan är, fyll upp till önskad höjd 120/105mm.
Det jobbiga är ju att det inte räcker med en liter olja.
T.
Jag har oxå en -89a men bara servicemanual till 86-87. Där står det att det är 358cc och 370cc eller 15,3 cm till kanten.
Säker på att det vara andra mängder i en -89a?
Jag har precis ägnat en hel dag till att byta styrlager och råkade naturligtvis hälla ut den grå/gröna sörjan som var i dämparna...
Det var inte mer än 4dl totalt och jag tänkte att det kunde ha varit en förklaring till att den var så mjuk. Tänkte ju vara duktig och fylla på med ny fin ATF i rätt mängd.
Nåja, det är ju lätt att hälla på lite extra om det skulle behövas.
Med tanke på att det gick att köra innan så är det nog inte så exakt
Tommy Gsson skrev:Vänster ben 523cc och höger ben513cc. Nivån ska vara 120mm, jag har höjt den till 105mm efter tips från race mekare när jag tyckte den bottnade för lätt.
T.
Hmmm...jag vill "stumma upp mina lite". Så mer olja är bättre än att pumpa in lite luft Gsson?
Förare från -67, VFR -00 Röd, svarta hjul.
VFR från -88, Röd med vita hjul *RIP*
Tommy Gsson skrev:Vänster ben 523cc och höger ben513cc. Nivån ska vara 120mm, jag har höjt den till 105mm efter tips från race mekare när jag tyckte den bottnade för lätt.
T.
Hmmm...jag vill "stumma upp mina lite". Så mer olja är bättre än att pumpa in lite luft Gsson?
Pumpar du in luft så får du mer "lyft" hela tiden, med mer olja så blir det bara när gaffeln komprimeras som effekten finns.
T.