En stycke 23årig Fredrik från Norrköping här.
Skyller allt det här på min far som var och köpte en hoj igår, nu vill jag också ha en. Iofs var jag pågång för två år sen redan men då blåste jag teorin och så fanns det ingen ny tid för bokning. Men nu är det dags att gå på't igen.
Ska åka och kolla på en VFR750 -87 imorgon som kommer bli min övningskörningshoj.
Nåja, är det något ni vill veta, så är det bara att fråga.
Zadde skrev:Ska åka och kolla på en VFR750 -87 imorgon som kommer bli min övningskörningshoj.
Hej och välkommen till forumet!
Billig hoj du har planer på!
Jag övningskörde privat med en BMW R100RS. Om jag kunde baxa runt det järnstaketet i garagevändningen utan (större) problem, ska väl du kunna lyckas med en mycket mer lätthanterlig viffer!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Zadde skrev:Ska åka och kolla på en VFR750 -87 imorgon som kommer bli min övningskörningshoj.
Hej och välkommen till forumet!
Billig hoj du har planer på!
Jag övningskörde privat med en BMW R100RS. Om jag kunde baxa runt det järnstaketet i garagevändningen utan (större) problem, ska väl du kunna lyckas med en mycket mer lätthanterlig viffer!
Bättre att börja billigt enligt mig och nu när jag kan övningsköra utan att bli ruinerad på trafikskola så ska det nog gå fint
Just det, är det något vanligt fel på 87:orna som jag borde kolla extra noga på imorgon?
Zadde skrev:
Bättre att börja billigt enligt mig och nu när jag kan övningsköra utan att bli ruinerad på trafikskola så ska det nog gå fint
Just det, är det något vanligt fel på 87:orna som jag borde kolla extra noga på imorgon?
Välkommen! Har själv nyss lämnat Östergötland, men har föräldrarna kvar ute på Vikbolandet.
Bra tänkt, man kan alltid byta upp sig senare.
På en 87 ska du främst kontrollera det allmänna skicket, om den verkar välvårdad och ägaren kan visa upp en bra servicehistorik så ska det normalt inte vara några större problem.
Håller med föregående talare, man får kolla på allmänskicket och sen pruta om det är dåliga/gamla däck samt drivpaket. Fråga när ventiljustering utfördes sist.
Zadde skrev:Jaha, då var man ägare av en vfr 750 -87 då
Grattis! Hur vare' me' bilderna nu'rå?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Zadde skrev:Jaha, då var man ägare av en vfr 750 -87 då
Grattis! Hur vare' me' bilderna nu'rå?
Dom kommer dom kommer. Mobilen ligger dock i farsans tankväska(var precis ute på första turen :D:D) och han drog iväg på ett ärende. Får bli när jag kommer hem från jobbet ikväll.