Strypning på VFR 98-01
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
I Tyskland ja, men i Sverige ska den ha strypts av andra skäl. I tråden http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?p=1019&highlight= kan du läsaTG skrev:Är inte tysklandsstrypen enbart för att få ned effekten under 100 hk? Har inget med miljön att göra??? Eller har jag missat nåt väsentligt
De förklarade så här: VFR 800 98-99 har en kat. med lägre luftflöde pga. avgaskrav i vårt land, övriga europa hade 106hk medans vi hade 98 här.
Men, 00 så ändrade man detta och man fick en effektivare kat. (HECS 3?)vilket gjorde att man klarade kraven utan effektsänkning.
Röd sägs vara snabbast, silvrig snabbare, är Jubileumsmodellen då snabbare än snabbast??
VFR800fi jubileumsmodell
Förhoppningsvis även en slit och släng sporthoj så småningom.
VFR800fi jubileumsmodell
Förhoppningsvis även en slit och släng sporthoj så småningom.
MailatJan Svensson skrev:Mister skicka ett mail till mig så svarar jag med tester från MC-NYTT
MVH Janne
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Har mailat er, och ser ifram emot det.Jan Svensson skrev:Jag skickar gjärna testerna från MC NYTT men till vem?
Min E post är 044.svensson@bikab.net
MVH Janne
Jag måste naturligvis kompensera er för porto o skiva.
Tack på förhand.
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Jag tackar hemskt mycket för det gedigna matrialet, samt bonusCD´nJan Svensson skrev:Jag lägger det på postlådan i dag.
vill ej ha någon ersättning!!!
Önskar dig en trevlig sommar.
MVH Janne
Det var uppskattat.
Utförde idag ett försök till "flygande kilometer" med då fokus på topphastighet , där jag byter boxar...olyckligtvis strulade gpsmätningen. Så, jag kommer göra om det när tillfälle ges. Jag har även nyligen kuggat ner, så helt rättvist kanske detta test inte är pga detta. Ovanligt stark på sexan märkte jag ...
Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Tyck och tro det då, men kan inte hålla med dig där..EL!!!! Möjligtvis rätt om du med avgaser menar koldioxid, men det är inte mängden koldioxid i avgaserna som regleras i emissionskraven utan mängden kolmonoxid, kväveoxider och oförbrända kolväten. Det är dessa emissioner som katalysatorn fixar till. Den fungerar bara om den mängd bränsle som sprutas in förbrukar allt syre i luften som finns i cylindern. Finns det syre över så kommer denna att reagera med kväven i luften utav värmen och bilda kväveoxider som katalysatorn inte kan göra något åt eftersom det inte finns tillräckligt med bränsle för att förbruka syret. Detta är precis vad som händer om du minskar mängden bränsle utan att ändra mängden luft så därför håller jag det som mindre troligt att Honda skulle lyckas sänka emissionerna med hjälp av ändra i styrboxen.