Vad ska jag betala för en VFR 86-89?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Vad ska jag betala för en VFR 86-89?
Här kommer en fråga från en nyregistrerad här på forumet - en fråga som jag förstår kan vara svår att svara på men försök gärna. Jag går i köptankar och undrar vad som är rimligt att betala för en VFR 86-89 i gott skick?
I annonser har jag sett allt från 15000 kr till 25000 kr med ungefär samma miltal etc. Tacksam för lite input när det gäller priset på årsmodell 86-89!
I annonser har jag sett allt från 15000 kr till 25000 kr med ungefär samma miltal etc. Tacksam för lite input när det gäller priset på årsmodell 86-89!
Re: Vad ska jag betala ??
Generellt sett, så är priserna på annonser typ Blocket osv, vad dom TROR att dom får för sin vara (hoj). Sedan så är skicket på varan (hojen) typ mil, service historik, hur körd, modell, allmän skick mm,mm som sätter priset. Så pruta friskt bara, oavsett vad som anges för "lockton" om hur fräsch den är, hur många gånger den bara körts av pastorns fru till och från kyrkkaffet osv.osv..Buffalo skrev:Här kommer en fråga från en nyregistrerad här på forumet - en fråga som jag förstår kan vara svår att svara på men försök gärna. Jag går i köptankar och undrar vad som är rimligt att betala för en VFR 86-89 i gott skick?
I annonser har jag sett allt från 15000 kr till 25000 kr med ungefär samma miltal etc. Tacksam för lite input när det gäller priset på årsmodell 86-89!

-
- Medlem
- Inlägg: 59
- Blev medlem: sön jun 13, 2010 06:41
- Ort: Vindeln
Rimligt pris är vad köpare och säljare kommer överens om. Äldre vfr ligger generellt lite högre i pris än sina konkurrenter, men det har man igen när man säljer. Äldre vfr är polpulära pga sin tillförligtlighet...som tillsammans med classica försäkring ger en låg ägandekostnad.
På en äldre VFR så är miltalet inte faktorn för priset.
Det är skicket
Behov av en omgång nya däck, drivpaket, en grundservice med ventiljustering samt en ny stötdämpare t ex kan förvandla en billig hoj till dyr hoj t ex.
Lycka till med köpet
På en äldre VFR så är miltalet inte faktorn för priset.
Det är skicket

Behov av en omgång nya däck, drivpaket, en grundservice med ventiljustering samt en ny stötdämpare t ex kan förvandla en billig hoj till dyr hoj t ex.
Lycka till med köpet

Viffer RC46, 99:a StreetFIghter edition
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
Viffer SC63, 12:à brungråmetallic R.I.P.
Viffer RC46, 98:a Röd *såld*
Viffer RC36, 92:a Röd [ /color]*såld*
Viffer RC36, 92:a Granitblå R.I.P.
VFR MEET 12-14 augusti 2022
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3240
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Re: Vad ska jag betala ??
Det låter rimligt med det intervallet... för 15 bör du få en i fint skick men lite skavanker, kanske i behov av service/nya däck etc. För 25 ska den vara mycket fin, och kanske ha lite extra tillbehör också. Givetvis originalskick, tidiga VFR har klassikerstatus! Fel lack, saknade dekaler, fel avgas etc ska dra ner värdet ordentligt.Buffalo skrev:Här kommer en fråga från en nyregistrerad här på forumet - en fråga som jag förstår kan vara svår att svara på men försök gärna. Jag går i köptankar och undrar vad som är rimligt att betala för en VFR 86-89 i gott skick?
I annonser har jag sett allt från 15000 kr till 25000 kr med ungefär samma miltal etc. Tacksam för lite input när det gäller priset på årsmodell 86-89!
Fast ytterst är det du själv som avgör, hittar du rätt hoj och känner dig trygg med prislappen (några tusen hit eller dit spelar knappast nån roll om man tänkt sig att behålla hojen) så köp! Och kom sen med här på forumet...
VFR750F -92, grön
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: Vad ska jag betala för en VFR 86-89?
En bra startpunkt är http://www.bike.se/begagnatpriser/.
Fast för en så gammal hoj avgör skicket priset. Miltalet är inte intressant på en 25 år gammal hoj.
Edit: Mister uttrycker det i ett nötskal.
Edit2: Jag har förresten en 97:a till salu.
Fast för en så gammal hoj avgör skicket priset. Miltalet är inte intressant på en 25 år gammal hoj.
Edit: Mister uttrycker det i ett nötskal.

Edit2: Jag har förresten en 97:a till salu.

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Köpte min för ca 1 vecka sedan i bra skick, fåtal märke i lacken och nya däck. Men behöver nog en ventiljustering hörs lite tickande och den har gått 5700mil års-87 för 14500kr. Tyckte jag var helt okej för det skicket många kräver hutlöst mycket för sina hojar oavsett märke men slutar med att man ser massa pilar på blocket att dom sänker priset själv. För brukade jag spara intressanta grejor och sen ringt och frågat efter ett antal veckor om grejorna är kvar, lättare att pruta då än om dom satt in annonsen precis.
Micke
Micke
Jag köpte min 88:a för två år sedan för 18. I år servade jag den för 5000:-. Inget konstigt, nya packboxar i gaffeln, olja, filter, stift, hela drivpaketet, nya däck fram o bak, klotsar fram o bak. Med andra ord slitdetaljer. Det råkade bara sammanstråla i år.
Men som de "visa" ovan säger, titta på skicket på slitdetaljerna. Det gör mycket på priset. Skulle jag "köpa" min cykel nu för 18 så skulle det vara ett kap.
Men hittar du en välvårdad 86-89 med mycket kvar på slitdetaljerna kring 20 papp så är det bara att slå till.
Men som de "visa" ovan säger, titta på skicket på slitdetaljerna. Det gör mycket på priset. Skulle jag "köpa" min cykel nu för 18 så skulle det vara ett kap.
Men hittar du en välvårdad 86-89 med mycket kvar på slitdetaljerna kring 20 papp så är det bara att slå till.
Förare från -67, VFR -00 Röd, svarta hjul.
VFR från -88, Röd med vita hjul *RIP*
VFR från -88, Röd med vita hjul *RIP*
-
- Medlem
- Inlägg: 412
- Blev medlem: tis okt 27, 2009 00:17
- Ort: Höganäs