Först och främst måste jag tacka för ett bra och intressant forum
Köpte mig en VFR750 -86 i måndags. Funderar lite på lastvikten på den. Jag och sambon är inga lättviktare och med all packning skulle jag tro att det blir 25 kg för mycket att åka med.
Är det farligt på nåt sätt? Ingen inspirerad körning utan lugn touring (semstertripp).
Dumm fråga kanske men det är min första hoj och körkortet är färskt.
När vi åkte till Kiruna 2006 tror jag att vi hade ungefär den övervikten och det var inga problem alls. Det enda man kände det var när man skulle stanna att det sköt på lite extra och när man stannat att det var tungt att hantera, lite Guldvinge känsla
VFR 800 Fi -99 GUL
Honda NSC 110 -16 Svart
Monark elcykel ljusblå
Ängelholm, Skåne, Sweden
Välkommen! Och som TG skrev, presentera dig gärna på "jag och min VFR.
Gällande övervikten på hojen, kan inte tänka mig att Polisen eller VV orkar lägga ner tid på att ta er till en testplats med våg.
Däremot, har minne sämre än en guldfisk, men jag tror att TG skrev nåt om att inte överlasta för er egen säkerhet, håll den lastvikt som är klassad för hojen. För er egen säkerhet.
Om Harley Davidson tillverkade flygplan, skulle du våga flyga då?
Masen skrev:Först och främst måste jag tacka för ett bra och intressant forum
Ingen orsak.
Masen skrev:Köpte mig en VFR750 -86 i måndags. Funderar lite på lastvikten på den. Jag och sambon är inga lättviktare och med all packning skulle jag tro att det blir 25 kg för mycket att åka med.
Är det farligt på nåt sätt? Ingen inspirerad körning utan lugn touring (semstertripp).
TG har en poäng, för din egen säkerhet. Kollade vikterna för mina viffrar. Det verkar inte vara mycket till last man kan få med om förare och passagerare väger kanske 90kg/pers.
Masen skrev:Dumm fråga kanske men det är min första hoj och körkortet är färskt.
Man lär sig inget om man inte frågar.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Många i usa som kör vfr är ju lite på den tunga sidan och dom moddar med starkare fjäder bak och i gafflarna fram inga större kostnader om man ska åka med ständig maxlast eller strax över
vfr800 skrev:Många i usa som kör vfr är ju lite på den tunga sidan och dom moddar med starkare fjäder bak och i gafflarna fram inga större kostnader om man ska åka med ständig maxlast eller strax över
Vad kostar det? Tänk på att det är ganska gammal båge vi talar om. Bättre fjädringskomponenter kan kosta mer än hela bågen!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!