Conseal skrev:Köpte ett par Sidi Vertigo i fredags och körde bana i helgen .. dax att tjacka nya sliders snart .. nackdelen med plast är att det slits ner fort.
Är du fortfarande nöjd med dina Vertigo?
Mina Lindstrands GAP är i det närmaste helt utslitna generellt, speciellt kardborrenflärparna sitter ju inte kvar knappt alls, och har även läckt vatten vid lättare regn ett tag trots att de ska vara vattentäta. Mest irriterar jag mig över att kardborreöverfallet fastnar i fotpinnarna när jag står still på bågen eller ska iväg. Det har hänt att snörningen trillat ur från överfallet vid färd - bara ren tur att det inte snott in sig i nåt...

Sen att stövlarna ser ut som nåt inte ens katten skulle vilja släpa in, redan efter två säsonger, känns ju inte helt bra heller. Trodde Lindstrands som märke var bra...
I vilket fall, jag överväge ett nyinköp å det snaraste efter löningen och när skatteåterbäringen kommit. Stövlarna jag funderar på är Sidi Vertigo och Sidi Vortice. Den förra är rätt dyr och den senare är mycket dyr... Till den senares fördel kan väl sägas att den inte verkar ha nåt som helst kardborre, vilket jag har tröttnat på vid det här laget.
Vertigo verkar populärt hos många hojåkare verkar det som. Vortice är inte så vanlig.
Nån som har koll på hur Vortice och Vertiga funkar med vatten i form av regn och så?