Men sen ska man veta hur den ska kopplas in. Jag tror jag kör med ett hål i kåpan och det cigg-uttaget.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
In - 12v (från hojen alltså)
Gnd - Jord/minus (från hojen alltså)
Out - 5v (till din gps eller vadsomhelst)
Edit: +5v och jord/minus är samma som innan.
Värmen då? Måste den kylas på nåt speciellt sätt, eller funkar det att bara klä den i en krympslang och inte bry sig om den mer?
Jag ser att Kjell & Co tydligen har en butik i Uppsala också, numera!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
adrian_vg skrev:
Värmen då? Måste den kylas på nåt speciellt sätt, eller funkar det att bara klä den i en krympslang och inte bry sig om den mer?
Ju mer pulver du plockar ut desto varmare blir den. Jag skulle nog satsa på antingen en liten kylfläns (handlas också lämpligast hos kjell), alternativt skruva den mot någon metallyta. Värmeledande pasta kan man ju kosta på sig också.
notetoself skrev:Ju mer pulver du plockar ut desto varmare blir den. Jag skulle nog satsa på antingen en liten kylfläns (handlas också lämpligast hos kjell), alternativt skruva den mot någon metallyta. Värmeledande pasta kan man ju kosta på sig också.
Ah, den ska ju vara på en sladd. Cigg-uttaget återkommer...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Nja, du kan ju t.ex. sätta en usb-kontakt eller liknande om du har usb in till gps'en. Poängen är ju att du får 5v direkt utan att behöva omvandla i själva ciggpluggen.
notetoself skrev:Nja, du kan ju t.ex. sätta en usb-kontakt eller liknande om du har usb in till gps'en. Poängen är ju att du får 5v direkt utan att behöva omvandla i själva ciggpluggen.
Jo, men då blir ju sladden liksom fast monterad i hojen. Jag ville inte ha en löst hängande sladd när inte GPS:en är monterad. Det var det som var problemet som jag såg det.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
notetoself skrev:Jag tänkte mer paneluttag eller något i den stilen. Spänningsregulatorn kan du löda direkt i kontakten (på baksidan givetvis).
Tänkte inte på det. Smart!
Får kolla om de har lösa mini-usbkontakter hos Kjell.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
notetoself skrev:In - 12v (från hojen alltså)
Gnd - Jord/minus (från hojen alltså)
Out - 5v (till din gps eller vadsomhelst)
Edit: +5v och jord/minus är samma som innan.
Värmen då? Måste den kylas på nåt speciellt sätt, eller funkar det att bara klä den i en krympslang och inte bry sig om den mer?
Sen bör det monteras en liten elektrolyt på ingången ( 22u/25V) och på utgången (4.7u/10V) för att den linjära regulatorn ska arbeta stabilt.
Inte säkert att det behövs men man brukar montera dessa lytar för att vara säker att prylen under vissa belastningar inte går i självsväng...
Necessity is supposed to be the mother of invention, but desperation works even better...
VF750C --82-83
StigH skrev:Sen bör det monteras en liten elektrolyt på ingången ( 22u/25V) och på utgången (4.7u/10V) för att den linjära regulatorn ska arbeta stabilt.
Inte säkert att det behövs men man brukar montera dessa lytar för att vara säker att prylen under vissa belastningar inte går i självsväng...
Nu blev det mer komplicerat igen...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
StigH skrev:Sen bör det monteras en liten elektrolyt på ingången ( 22u/25V) och på utgången (4.7u/10V) för att den linjära regulatorn ska arbeta stabilt.
Inte säkert att det behövs men man brukar montera dessa lytar för att vara säker att prylen under vissa belastningar inte går i självsväng...
Börjar bli trött på alla speciallösningar som måste till för att få ett simpelt jäkla 12V-uttag på bågen. Jag menar, hur ofta har man *inte* elprylar som behöver ström på bågen??
Mig veterligen, var den enda mc som någonsin haft (och jagägt) eluttag som standard, min BMW R100RS-'82. En 28 år gammal hoj alltså...
Funderar allvarligt på att sälja av lite fonder och skaffa mig en Garmin Zumo och en hållare, och slippa allt besvär.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
gjorde operationen på min vfr 02:a härromdan
kablage från batteri med en 10 amps säkring/enda jag hittade vid tillfället)
drog kabeln under tanken,borrade ett 30 mm hål i den svarta plasten brevid styret o satte uttaget där,köpte ett uttag som är gjort för marint bruk,en inkapslad,gummerad sak med lock.
satte den så att jag kan ha i mobil-laddare,utan att den tar i styret.
Nuvarande 2-hjulingar
Vfr 800 FI 02:a,Super blackbird 07:a,Cb 750 F 82:a,Ktm 640 adv. 05:a o en fet zundapp 78:a