Går i köptankar - VFR 800 av senare modell

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

Re: Går i köptankar - VFR 800 av senare modell

#16 Inlägg av adrian_vg »

Since-2009 skrev:Mm blir inte habegäret mindre direkt, denna fälg du syftar på antar jag: [...] Utseendemässigt är det väl hugget som stucket enligt mig själv men bredare kanske är bättre..?
Njae, i mitt fall handlade det enbart om estetik och om lite för dålig research innan köpet av fälgen... :roll: Kollade bara på att däckdimensionen bak var samma på gen 90-93 och gen 94-97. Missade helt att gen 90-93 hade en halv tum bredare fälg. Fick fixa lite i efterhand med att sliponen låg lite an mot däcket. :oops:

Bild

Since-2009 skrev:Låter riktigt trevligt, hade nog gjort ett försök på Järfälla knixkörning i helgen som var om mitt bakdäck inte var sopslut då, ska iaf försöka vid nästa tillfälle där. Kollar genom blocket lite då o då men prissättningen är ganska sjövild, som sagt helst en lågmilare som är på tapeten och ABS ska den ha. Visst kan en med lite fler mil vara aktuell om priset är helrätt men när de försöker sälja en som gått 5700mil för samma peng som en som gått 1300 mil och har mage att kalla den förstnämnda för "REA" blir man lätt förundrad =)
Bild från Järfälla! Funkar bra här också, men man blir rejält trött efteråt. ;-)

Bild

Var inne på Lelles igår och kollade om de hade nån 00-01 till salu. Fick reda på att de hade rejält ont om beggade bågar och viffrar får de knappt in alls. De hade haft en gul 00:a för ca två månader sen. Inbytet gick på runt 35kkr och viffern för ca 40kkr. För min 97:a erbjöd de runt 27kkr vid inbyte på en eventuell VFR 00-01...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Excalibur105
Donator 2010

#17 Inlägg av Excalibur105 »

Since-2009 skrev:Hehe tackar för erbjudandet men den passar inte just mig =) Får du 81 i inbyte låter det inte helt fel, vad ska du köpa istället?
Kan jag väl inte säga ännu förstår du väl, då åker ju någon av er iväg och handlar den medans jag är i Tyskland :evil:

Skulle vilja ha mer i inbyte då den är fullutrustad, men sadeln och tankskyddet kommer antagligen ut på forumet under "Säljes" om affären blir av.
GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07

Användarvisningsbild
Fransson
Donator 2011

#18 Inlägg av Fransson »

adrian_vg skrev:
Since-2009 skrev:Mm blir inte habegäret mindre direkt, denna fälg du syftar på antar jag: [...] Utseendemässigt är det väl hugget som stucket enligt mig själv men bredare kanske är bättre..?
Njae, i mitt fall handlade det enbart om estetik och om lite för dålig research innan köpet av fälgen... :roll: Kollade bara på att däckdimensionen bak var samma på gen 90-93 och gen 94-97. Missade helt att gen 90-93 hade en halv tum bredare fälg. Fick fixa lite i efterhand med att sliponen låg lite an mot däcket. :oops:

Bild

Since-2009 skrev:Låter riktigt trevligt, hade nog gjort ett försök på Järfälla knixkörning i helgen som var om mitt bakdäck inte var sopslut då, ska iaf försöka vid nästa tillfälle där. Kollar genom blocket lite då o då men prissättningen är ganska sjövild, som sagt helst en lågmilare som är på tapeten och ABS ska den ha. Visst kan en med lite fler mil vara aktuell om priset är helrätt men när de försöker sälja en som gått 5700mil för samma peng som en som gått 1300 mil och har mage att kalla den förstnämnda för "REA" blir man lätt förundrad =)
Bild från Järfälla! Funkar bra här också, men man blir rejält trött efteråt. ;-)

Bild

Var inne på Lelles igår och kollade om de hade nån 00-01 till salu. Fick reda på att de hade rejält ont om beggade bågar och viffrar får de knappt in alls. De hade haft en gul 00:a för ca två månader sen. Inbytet gick på runt 35kkr och viffern för ca 40kkr. För min 97:a erbjöd de runt 27kkr vid inbyte på en eventuell VFR 00-01...
Gul -00?????
En import -99 skulle jag tro
VFR.800.-00
RÖD
SÅKLART

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#19 Inlägg av adrian_vg »

Fransson skrev:Gul -00?????
En import -99 skulle jag tro
Det var det Hondasmurfen på Lelles sa. Har inte koll på färgerna och årsmodellerna. Var 99:an gul alltså?
===

Användarvisningsbild
Fransson
Donator 2011

#20 Inlägg av Fransson »

Röd, Grön och Blå som -00
VFR.800.-00
RÖD
SÅKLART

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#21 Inlägg av blacken »

Fick reda på att de hade rejält ont om beggade bågar och viffrar får de knappt in alls.
Skumt, för det dräller av beg VFR:er på blocket. Sist jag gluttade så var det 130 st till salu..

Användarvisningsbild
Since-2009
Medlem

#22 Inlägg av Since-2009 »

TG skrev:
Since-2009 skrev:
Som sagt visst finns det undantag, kom ut en 06 eller 07´a igår med 2000 mil för 40k, försvann på några timmar. Om den nu var reko hade det varit lite av ett drömscenario som man kunde haft som ett litet projekt och helt kunnat bortse från värdeminskning etc. =)
Det lät nästan "för" billigt?!? En hund begraven...? :?

40 k får du ju inte ens en -02a för???

Om en hoj eller inte är importad av "privat"importör gör ju fortfarande inte att det är en sämre hoj, beakta dock att iaf IF tar 15% högre försäkring på efterimporterade hojar...
anledningen till detta är helt enkelt att Honda-Sverige inte är lika intresserade av att subventionera utlandssålda Hondor...
Jo nog anade även jag ugglor i mossen men för den sakens skull ska man ju alltid kolla efter iaf. En vacker dag kanske man ramlar över ett guldkorn, denna gång hade jag inte möjlighet att ringa på studs så det blev bara till att dra iväg ett mail utan någon lycka denna gång.

Men men ingen idé att älta i det som varit, ska inte åka långtur förän senare i sommar så det är ingen jättebrådska. Import är inget alternativ för mig av ren princip, enda gången skulle vara om jag tog in en själv.

Har inte direkt tråkigt med nuvarande för den delen heller :tummenupp
VFR800 EHEC

Started out with nothing and I still got most of it left

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#23 Inlägg av adrian_vg »

Since-2009 skrev:[...]Import är inget alternativ för mig av ren princip, enda gången skulle vara om jag tog in en själv.
Det sägs att privatimport oftast är bättre hojar än företagsimport. Kanske nåt att hålla i minnet. FWIW, min viffer är en tyskimport.
===

Användarvisningsbild
blacken
Medlem

#24 Inlägg av blacken »

Det sägs att privatimport oftast är bättre hojar än företagsimport.
Och det sägs att Månen är av grönmögelost.. :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#25 Inlägg av adrian_vg »

blacken skrev:Och det sägs att Månen är av grönmögelost.. :D
Det kanske den är. ;-)

Tanken var att om man importerar sin hoj själv, så köper man inte vilket skrot som helst utan nåt som hålelr ett tag. Motsatsen skulle då vara företagsimporten, som mest är ute efter att tjäna pengar, med resultatet att man får se lite vad som helst i hojväg.

Är månen fortfarande en ost? :lol:
===

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#26 Inlägg av Conseal »

Även min VTR är tyskimport .. pratade med Hondabutiken igår om VFR1200 ... men det blir inget av det så det så ..
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#27 Inlägg av adrian_vg »

Conseal skrev:Även min VTR är tyskimport .. pratade med Hondabutiken igår om VFR1200 ... men det blir inget av det så det så ..
Får man fråga hur mycket du skulle ha fått för VTR:en?
===

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#28 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:
blacken skrev:Och det sägs att Månen är av grönmögelost.. :D
Det kanske den är. ;-)

Tanken var att om man importerar sin hoj själv, så köper man inte vilket skrot som helst utan nåt som hålelr ett tag. Motsatsen skulle då vara företagsimporten, som mest är ute efter att tjäna pengar, med resultatet att man får se lite vad som helst i hojväg.

Är månen fortfarande en ost? :lol:
Äh, det är väl inget fel på importen i sig. Problemet är de mindre nogräknade handlarna, men de fuskar ju lika mycket med svensksålt. Som köpare gäller det att kolla upp det man är spekulant på, sen spelar det ingen roll var det kommer ifrån.

Jag tror att jag påpekat det förr: ALLA viffrar är importerade!
VFR750F -92, grön

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#29 Inlägg av adrian_vg »

tersan skrev:[...]Som köpare gäller det att kolla upp det man är spekulant på, sen spelar det ingen roll var det kommer ifrån.
Är man ute efter en maximalt låg försäkringspremie, ska man dock inte välja tredjehandsimport! Då är det bara svensksåld som gäller.
===

Användarvisningsbild
tersan
Donator 2021
Kontakt:

#30 Inlägg av tersan »

adrian_vg skrev:
tersan skrev:[...]Som köpare gäller det att kolla upp det man är spekulant på, sen spelar det ingen roll var det kommer ifrån.
Är man ute efter en maximalt låg försäkringspremie, ska man dock inte välja tredjehandsimport! Då är det bara svensksåld som gäller.
Det varierar mellan bolagen, det är inte alla som har påslag för importfordon. En del har bara påslag för nyimporter.

Min egen 92:a har funnits i Sverige i 15 år. Ska man alltså vara orolig för att den importerats? Vad skulle kunna hända?
VFR750F -92, grön

Skriv svar