TG skrev:Vill inte dra igång något på nytt men ber dig att ta det lite lugnt med vad du skriver...
Ok?
/TG
Det räckte så bra med Henning och Invalido. Jag tror de kom överens om att inte vara överens. Tror vi låter det vara så.
Som sagt, Oceans trångmål...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Akademikern skrev:Sorry, har läst för mycket inlägg av fjortisarna på ROH.
Nodde....
Tänk på vad du skriver, jag har följt dig på bägge forumen ett tag nu...
Jag kan hålla med om att vissa inlägg på roh inte alltid är "de mest sansade"... MEN jag som observatör till den pajkastning som pågick där ett tag kan med lätthet säga att din "mognadsgrad" där inte var bättre än vissa av de andra...
Ibland är det lätt att misstolka det som skrivs på ett forum då ironi inte alltid går fram...
Vill inte dra igång något på nytt men ber dig att ta det lite lugnt med vad du skriver...
Ok?
/TG
Nodde
Senast någon kallade mig det var 1994.
Samma år som en klasskamrat blev mördad med en trasig bänk.
Men jag antar att du är ute efter att blabba om mina åsikter på Sporthoj.com?
Om Harley Davidson tillverkade flygplan, skulle du våga flyga då?
Akademikern skrev:Sorry, har läst för mycket inlägg av fjortisarna på ROH.
Nodde....
Tänk på vad du skriver, jag har följt dig på bägge forumen ett tag nu...
Jag kan hålla med om att vissa inlägg på roh inte alltid är "de mest sansade"... MEN jag som observatör till den pajkastning som pågick där ett tag kan med lätthet säga att din "mognadsgrad" där inte var bättre än vissa av de andra...
Ibland är det lätt att misstolka det som skrivs på ett forum då ironi inte alltid går fram...
Vill inte dra igång något på nytt men ber dig att ta det lite lugnt med vad du skriver...
Ok?
/TG
Nodde?
Sist någon kallade mig det var när en klasskamrat blev mördad.
Du har säkerrt läst om det i HD.
Men det var var inte det du ville prata om, eller hur? Utan mina åsikter på ROH?
Jag står för det jag skrev, har man en hoj försäkrar man och ser till att ha hojen inlåst.
Sen att jag gick till personligt angrepp på en av administratörerna, där anser jag att jag gjorde fel.
TG skrev:Som sagt, ville inte dra igång något nytt.....
(O för sakens skull, läste HD första gången förra året.... )
Då rekommenderar jag att du jagar upp bilagan om mordet i Bjuv 1994.
har visserligen inget med hojar att göra.
Och jag kan bara gratulera dig, DU har sabbat hela mitt mitt mc år, tack!
Jag vet inte vad detta handlar om, men det verkar röra upp en del känslor som kanske inte hör hemma i just detta forum.
Kan vi återgå till Oceans ursprungliga frågeställning nu?
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Invalido skrev:nej inte pajkastning.
jag kommer med fackta o lägger upplänkar tll detta o en annan säger emot utan backup
Invalido.
Jag har jobbat med motorcyklar sen gud var lillpojk (och jag gör det än), jag har fokuserat på Honda och känner mig hyggligt insatt i ämnet motorcyklar i allmänhet och Hondor i synnerhet.
Jag kan debattera med dig men jag vill inte göra det på sandlådenivå.
Honda har i Sverige ALDRIG kallat CBR900 annat är 900. Fakta.
Att slänga sig med internslang med folk utanför ens grupp funkar illa om man vill vara informativ.
End of story.
/Henning!
sandlåde nivå!
om jag lägger upp den facktan jag hittar...den jag hittade visade att jag hadde rätt eller hur...det stämde det jag skrev..
sen att du påstår något annat utan att komma med bevis...det har du fortfarande ej gjort utan en annan här gjorde det ist...
sen att man ska sluta diskuter innan o ej(på sanlådenivå) för att DU tycker så...just så säger min tanta med,när hon har mens...
det är ju såndlådenivå att bara skriva så
adrian_vg skrev:Jag vet inte vad detta handlar om, men det verkar röra upp en del känslor som kanske inte hör hemma i just detta forum.
Kan vi återgå till Oceans ursprungliga frågeställning nu?
ytrandefrihet får ej förekomma här eller??
nä...vfr blir det helt klart inte igen...kanske när jag blevit gammal o bitter.....
om jag blir riiiiktigt bitter.
Invalido skrev:ytrandefrihet får ej förekomma här eller??
Det handlar om att vara eller inte vara on-topic, och olika grader däremellan. I det här fallet hade vi fjärmat oss ganska mycket från ämnet. Vad gäller yttrandefriheten överlåter jag det åt Flashback...
Måste jag förklara mig själv varje gång jag ber någon återgå till ämnet? Jag är trots allt moderator. Jag är om inte gud på forumet (vilket Henning och Conseal definitivt är), så iaf förbaskat nära.
Invalido skrev:nä...vfr blir det helt klart inte igen...kanske när jag blevit gammal o bitter.....
om jag blir riiiiktigt bitter.
Du verkar vara på god väg redan.
Får man fråga varför inte en VFR? Tröttnat på dem? Taskiga minnen från kraschen eller nåt sånt?
===
Akademikern skrev:
Gixxer låter mest som en dröm för en 18 årig flicka på sporthoj? Ragga pojkar...
Då har du fel umgänge....
Du kommer va som en liten flicka när jag kommer med mitt blivande monster.
Tror nog att du har rätt.
Beklagar mitt beteende och att jag sabbade din tråd.
Vi är inne på rätt spår igen. Bra gjort allihop!
Invalido ville ju inte ha en VFR igen. Vad säger Ocean då? Måste vara nåt annat märke/modell, förutom en gixxer eller en Fireblade?
===
Jag tycker som många andra att du gör ett fantastiskt jobb! :bugar
Back to topic then.....
Har faktiskt börjat titta på Hayabusan....jaja, jag vet att jag flummar runt bland märke och modeller (so sue me )....men tittar man närmare på den så är den faktiskt inte mkt större eller tyngre än viffer 800 alt. 1200.
Visst....man kanske inte ska jämföra dessa hojar rakt av men -99 till -03 är de som jag kikat runt på. Från -01 tom -07 så gjordes inga förändringar som är värt att nämna. (Bara att de blir dyrare i försäkring)
Det som lockar är priset och försäkringen . En -02 skulle på mig, 29år boende i malmö (zon 1) skulle kosta mig knappt 9000 kr i helförsäkring på ett år. 143 kr i garageförsäkring när jag ställer av den.