lotek skrev:Så, då kan jag komma med ett utlåtande på Power One Street 2CT.
Köpte precis ett Michelin Power One Competition 2CT framdäck. Beggat, kört 20mil. Lite slitet på sidorna men knappt alls på mitten. Fick en helt annan hoj.
Vilket jäkla grepp!!
Petter som jag köpte det av sa att det kommer att hålla för ca 500mils gatkörning. Även om det håller hälften av det, så är det värt det. Greppet människor, vilket grepp!
Killen dök upp på Rörken igår och ställde ut sin "aldrig kraschade" '08-roadracingkawa till försäljning, tillsammans med en hel hög däck (slicks, regndäck och en del annat). Kollade lite på dem men var tveksam. Efter lite förhandling fick jag det för 600kr inkl avmontering från bågen, montering av däcket och balansering. Bra pris tror jag. Pris per mil är väl sisådär, men vilket grepp...
Profilen är rundare på detta däck än mitt förra Michelin Pilot Road - cykeln är otroligt mycket mer lättstyrd nu, då den faller in i kurvorna nästan av sig själv. Däcket är så klibbigt att allt fastnar på det dock, grus, blad, katter, små barn mm, men herregud, vilket grepp!
Temperaturen som jag trodde skulle vara ett problem, verkar inte vara det. På en kort 1,5-2-kilometerstur till macken för att kolla lufttrycket, var framdäcket bara marginellt svalare än bakdäcket (Metzeler Roadtech Z6). Får se hur det blir framåt hösten och tidig vår, men tror inte det kommer att bli nåt problem då heller. Återstår att se hur det funkar i väta. Får återkomma om det.
Sa jag att däcket har supergrepp?
Edit: Körde på Rörken igår med "nya" framdäcket. Märkte inte av det nåt, förutom att svängarna gick som smort. Glömde kolla temperaturen före och efter...