blacken skrev:men om nu en länsmansanmälan inte har avsedd effekt, vad göra då?. Ska man bara dra ner brallorna och säga "varsågod knulla på mig i röven bara, och du behöver inte ha anständigheten att runka av en samtidigt", ok,ok lite "grova" ord men bilden går väl fram ändå.
Du gör det enda du kan göra; polisanmäla och låta saken ha sin gång. Det är enl lag förbjudet att slå folk i skallen man
anser vara korkade. Enligt lagen är det heller inte förbjudet att vara korkad, även om det med vissa bildrullar borde vara det...
Det är dock inte förbjudet att skälla ut dem efter noter. Jag har själv gjort det.
blacken skrev:jag är livrädd nuförtiden i trafiken men man får inte heller backa i en situation har jag märkt, självklart så får man inte vara dumdristig men man måste ändå "ta för sig" på ett mera aggressivt sätt i trafiken nuförtiden än tidigare gentemot en del bilister..
Jag nöjeskör knappt nåt längre numera på landsväg som jag gjorde för bara några år se, av samma skäl som du; jag tycker det är för farligt med alla fantasilösa och inskränkta tokstollar till bilister. Jag får numera min kick på BKK-körningarna på gokartbana en eller ett par gånger i veckan.
Det finns iaf en gräns där också, hur mycket man kan ta för sig innan bildrullarna "hämnas" tillbaka.
När du tar på dig skinnstället, är du vare sig du vill eller inte, ambassadör för hela det svenska mc-kollektivet. Så är det bara, och det är inget du själv kan styra över med annat än att du själv uppträder juste i trafiken. Den enda spelregeln är väl egentligen att inte sänka sig till den andres nivå.
[Stickspår]
Av en händelse hade vi en liknande frågeställning på en ledarskapsutbildning som SMC höll i inför säsongens BKK i lördags, ang de gula västarna som SMC-instruktörerna har på BKK-körningarna bla.
Frågeställningen var som följer; Är det ok att maxa varvet, köra i 150km/h och på bakhjulet på väg till en BKK-körning (bli sedd av deltagare också på väg till BKK'n), sen ta på sig instruktörsvästen, och säga till deltagarna att man inte ska köra på bakhjulet och att man inte ska köra som en tjuv? Är det rimligt med ett sånt krav? Vad gör det för en SMC-instruktörs trovärdighet och för hela konceptet med BKK?
[/Stickspår]
Analogin till det vi nu diskuterar om dumdristighet osv, borde väl vara ganska uppenbar. Eller?
Konstruktiva svar och dito kritik av mina påståenden här ovan ses med glädje fram emot! Men försök att inte blanda in politik, det för inte handligen vidare direkt.