VF700C super magna
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3240
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
Hmm... 6 mil är ju vad jag har till Hamburg (+ färja förstås)...

Klacken, du har inte funderat på 1100an? Jag har själv lite customfunderingar ibland, men vet inte hur mycket det skiljer i upplevelse mellan de olika modellerna (jag pratar nu Hondas V4 och inget annat. Absolut inget med fransar, Adrian!)?
VFR750F -92, grön
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Talar vi VFR1200 nu? Eller vilken 1100??tersan skrev:Klacken, du har inte funderat på 1100an?
Jag dömer ingen...tersan skrev:Jag har själv lite customfunderingar ibland, men vet inte hur mycket det skiljer i upplevelse mellan de olika modellerna (jag pratar nu Hondas V4 och inget annat. Absolut inget med fransar, Adrian!)?

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Upplevelse mellan modellerna? Ca. 35 hästar upplevelsetersan skrev:Jag har själv lite customfunderingar ibland, men vet inte hur mycket det skiljer i upplevelse mellan de olika modellerna

adrian_vg skrev:Talar vi VFR1200 nu? Eller vilken 1100??tersan skrev:Klacken, du har inte funderat på 1100an?
Han avser nog storMagnan(V65) eftersom han snackar custom och det är absolut ingen "franshoj" (även om den kanske ser ut så), dom skulle blåsa bort direkt. Det gäller sannolikt även lillMagnan.adrian_vg skrev:Jag dömer ingen...tersan skrev:(jag pratar nu Hondas V4 och inget annat. Absolut inget med fransar, Adrian!)?
Jag har träffat några Magnaägare som av allt att döma inte visste vad dom hade köpt och tyckte att dom går bra för att vara en twin


Det finns fler - han ursäktar sig numera i texten
Efter att jag informerat dom om att det sitter en fyra under tanken så blev dom väldigt uppspelta.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Kanske kolla i Tyskland http://www.ebay.de och http://www.mobile.deKLACKEN skrev:Skulle inte ha något emot en 1100 men det är inte lika lätt att hitta som 700, det är ju en tid tills våren är här så det kanske dyker upp någon
Det blir iofs lite transport, men priserna är ofta bättre.
Det ligger en 1100 och några 750 på Blocket just nu.
http://www.blocket.se/orebro/VF_1100_Ma ... 849176.htm
http://www.blocket.se/hela_sverige/motorcyklar?q=vf
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


- tersan
- Donator 2021
- Inlägg: 3240
- Blev medlem: tor jan 31, 2008 11:47
- Ort: Gullestad, Vikbolandet
- Kontakt:
En 750 hade ju fransar?Tyrannosaurus skrev:Kanske kolla i Tyskland http://www.ebay.de och http://www.mobile.deKLACKEN skrev:Skulle inte ha något emot en 1100 men det är inte lika lätt att hitta som 700, det är ju en tid tills våren är här så det kanske dyker upp någon
Det blir iofs lite transport, men priserna är ofta bättre.
Det ligger en 1100 och några 750 på Blocket just nu.
http://www.blocket.se/orebro/VF_1100_Ma ... 849176.htm
http://www.blocket.se/hela_sverige/motorcyklar?q=vf




Fast en VF1000R är ju aldrig fel... med ett Adrian-styre kanske det blir customkänsla i en sån också?

VFR750F -92, grön
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Hallå där!! Min viffer är definitivt ingen fiskebåt! Även om känslan med det styret bitvis är det ibland...tersan skrev:Fast en VF1000R är ju aldrig fel... med ett Adrian-styre kanske det blir customkänsla i en sån också?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Fransarna är väl monterade av någon som tror att det är en twintersan skrev:En 750 hade ju fransar?Tyrannosaurus skrev:Kanske kolla i Tyskland http://www.ebay.de och http://www.mobile.deKLACKEN skrev:Skulle inte ha något emot en 1100 men det är inte lika lätt att hitta som 700, det är ju en tid tills våren är här så det kanske dyker upp någon
Det blir iofs lite transport, men priserna är ofta bättre.
Det ligger en 1100 och några 750 på Blocket just nu.
http://www.blocket.se/orebro/VF_1100_Ma ... 849176.htm
http://www.blocket.se/hela_sverige/motorcyklar?q=vf![]()
En annan var rosa!
![]()

Men den rosa är en Special Edition som tillsammans med en spygrön fick extra kultstatus. Under en period på 80-talet var det ju väldigt inne med udda flouriserande lacker och då hakade Honda på med dessa två VF750C SE versioner, det är alltså original

GAAHH! Helgerån!tersan skrev:Fast en VF1000R är ju aldrig fel... med ett Adrian-styre kanske det blir customkänsla i en sån också?


Fast det går ju att bygga tillbaka precis som XLV750R med snöskotersats

Ja Supermagnan är ju ball på sitt sätt men 1100 har mer orr i motorn

Där har du ju en 1100 också även om det ser lite ledsen ut bakifrån åså saknas handtaget bakom soffan.
Den verkar f.ö. vara en USA-import vilket den korta bakskärmen, V65 Magna på sidokåporna, milesmätaren och att den saknar ljusknapp tyder på. Supermagna är USA- eller Kanadaimporter allihop eftersom dom aldrig såldes i Europa överhuvudtaget.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Behöver inte amrissarna också slå av ljuset helt ibland? Varför har de inte ljusknapp? Nåt du känner till?Tyrannosaurus skrev:Den verkar f.ö. vara en USA-import vilket den korta bakskärmen, V65 Magna på sidokåporna, milesmätaren och att den saknar ljusknapp tyder på. Supermagna är USA- eller Kanadaimporter allihop eftersom dom aldrig såldes i Europa överhuvudtaget.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Tvingande halvljuslag som det numera även har blivit här. Sedan några år tillbaka har inga hojar ljusknapp. För att spara ström vid start går strömmen till lyset på de modellerna via en extra kontakt i startknappen så när man trycker in den slocknar lyset.adrian_vg skrev:Behöver inte amrissarna också slå av ljuset helt ibland? Varför har de inte ljusknapp? Nåt du känner till?Tyrannosaurus skrev:Den verkar f.ö. vara en USA-import vilket den korta bakskärmen, V65 Magna på sidokåporna, milesmätaren och att den saknar ljusknapp tyder på. Supermagna är USA- eller Kanadaimporter allihop eftersom dom aldrig såldes i Europa överhuvudtaget.
USA-modellerna har även dubbelpoliga blinkers fram för positionsljus. Jag har det men gjort en liten specialkoppling med en brytare så jag kan tända och släcka efter behag. I Sverige (och troligen även i resten av Europa) får man ju inte ha fast orange ljus framåt. När jag reggade hojen (helt original) ryckte jag ur sladdarna till den funktionen i lamphuset.
Jag tror inte dagens USA-hojar har den funktionen längre, men det är tillåtet "over there".
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Men om man bara vill ha p-ljus på? Då går ju inte det, eller...?Tyrannosaurus skrev:Tvingande halvljuslag som det numera även har blivit här. Sedan några år tillbaka har inga hojar ljusknapp. För att spara ström vid start går strömmen till lyset på de modellerna via en extra kontakt i startknappen så när man trycker in den slocknar lyset.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
P-läget på tändningslåset. Eller så gör man som jag och byter omkopplaren till Europamodellen som passar direkt eftersom USA-modellen bara har en loop på sladden som annars går till knappen.adrian_vg skrev:Men om man bara vill ha p-ljus på? Då går ju inte det, eller...?Tyrannosaurus skrev:Tvingande halvljuslag som det numera även har blivit här. Sedan några år tillbaka har inga hojar ljusknapp. För att spara ström vid start går strömmen till lyset på de modellerna via en extra kontakt i startknappen så när man trycker in den slocknar lyset.
Du får väl rapportera sen om det var nåt att ha. Det är viktigt att den går och låter bra i maskin. Lite ventilknack precis vid kallstart är normalt, men sen ska det tystna och det ska inte vara speciellt mycket mekaniskt ljud.KLACKEN skrev:Kanske man borde sikta på en 1100 i allafall,vill ju nog ha så mycket orr i motorn som möjligtMåste åka och kolla på den i verkligheten och se hur ledsen den är,kan ju gå att få den lite gladare med lite omvårdnad
Får tacka för all info,du verkar ju sitta inne med en hel del
Svaga punkter.
1. Kammarna och kamkedjespännarna (kan bli dyrt).
2. Oljeläck vid kopplingen slavcylinder (ganska ovanligt).
3. Spräckt gaffelstabilisator över framskärmen (vanligt, lätt fixat men kostar ca. $150 http://www.superbrace.com ).
4. Smält anslutning (3 gula sladdar) från generatorn (vanligt men lätt och billigt fixat = tre sladdbitar, lite lödning + krypslang).
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

