
VF700C super magna
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
VF700C super magna
Har börjat fundera på att byta till en sån,någon som har erfarenhet av den och kan ge lite råd?Hur är körställningen om man jämför med VFRen?Har svårt att kunna köra längre sträckor på min VFR utan att nacke och axlar börjar bråka pga.ledsjukdom
Borde funka bättre med en customhoj

1/2 V4
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Re: VF700C super magna
Det är en custom och körställningen är därefter (bakåtlutad).KLACKEN skrev:Har börjat fundera på att byta till en sån,någon som har erfarenhet av den och kan ge lite råd?Hur är körställningen om man jämför med VFRen?
Som alternativ finns även den vanliga Magnan som även finns som 1100 (v65) och 90-tals Magnan vars motor i grunden är en VFR (kedjedriven). Supermagna finns f.ö. även som 750cc (Kanadamodell).
Här är några länkar om nämnda hojar.
http://www.saunalahti.fi/~dtskari/honda/Magna
http://borg.pp.fi/web
http://www.hondasupermagna.dk
Välkommen till klubbenHar svårt att kunna köra längre sträckor på min VFR utan att nacke och axlar börjar bråka pga.ledsjukdomBorde funka bättre med en customhoj


Jag har iofs ingen ledsjukdom, men mitt skakeri påverkar musklerna negativt. Börjar t.o.m. få svårt att köra bil eftersom kroppen inte lyder. Får anstränga mig för en så enkel sak som att flytta foten mellan gas och broms

Det finns en operation (s.k. DBS - en slags pacemaker med elektroder i skallen) som sannolikt kan fixa det. Frågan är bara om och när jag kan få det, dessutom är det inte direkt något trevligt ingrepp och sånt är jag pissrädd för

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


Priset gör att supermagnan är den som är mest intressant,har inte tänkt lägga så mycket mellan.Här finns några att välja på
http://www.nettimoto.com/yritys/Motoforum
http://www.nettimoto.com/yritys/Motoforum
1/2 V4
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Lägga mellan? Jag tycker du borde få mer för din VFR än vad en Supermagna kostar.KLACKEN skrev:Priset gör att supermagnan är den som är mest intressant,har inte tänkt lägga så mycket mellan.Här finns några att välja på
http://www.nettimoto.com/yritys/Motoforum
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Re: VF700C super magna
Har du funderat på att skaffa ett annat högre styre på din nuvarande viffer?
Jag har/hade lite liknande problem som du, tidigare. Den gröna viffern jag köpte för några år sen, kom med ett förhöjt styre (och annan övre krona), vilket har hjälpt mig jättemycket med nack- och skulderontet jag hade tidigare med standard-cliponstyret.

Jag har/hade lite liknande problem som du, tidigare. Den gröna viffern jag köpte för några år sen, kom med ett förhöjt styre (och annan övre krona), vilket har hjälpt mig jättemycket med nack- och skulderontet jag hade tidigare med standard-cliponstyret.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- HondaHasse
- Donator 2018
- Inlägg: 2246
- Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
- Ort: Ängelholm
- Kontakt:
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Jag har en RRT-krona och ett Spieglerstyre. Båda tyska om jag inte minns fel.HondaHasse skrev:Kanske nåt för mig också!
Vet någon var man hittar en dylik tingest?
Hade annars tänkt hitta några högre clipon från nån annan hoj.
Har dock sett att det ska finnas snyggare förhöjningssatser för cliponet, än min speciallösning. Man har helt enkelt en förhöjd bit mellan biten som sitter i gaffelbenet och själva styrpinnen. Tror jag såg dem i Louis-katalogen.
Edit: Första gången jag körde Gröna Faran med detta styre kändes den som en supermotard i kurvorna - bred och väldigt upprätt körstil.

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- HondaHasse
- Donator 2018
- Inlägg: 2246
- Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
- Ort: Ängelholm
- Kontakt:
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
MC-Depån har annars hela Louissortimentet om jag minns rätt.HondaHasse skrev:Får kolla Louis katalogen om jag kan hitta det.
Edit: http://www.mc-depan.com/index.asp?menu=5&action=katalog. MC-Depån borde ju ligga ganska nära dig.

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- HondaHasse
- Donator 2018
- Inlägg: 2246
- Blev medlem: lör feb 02, 2008 20:10
- Ort: Ängelholm
- Kontakt:
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Ska kanske nämna att Supermagnan är mer custom än de vanliga Magnan. Den är nästan lite chopper med 19" framhjul (den vanliga har 18"), enkelskiva, större gaffelvinkel, tallrikfälg bak mm. Men det är väl det som menas med "super" i det här fallet, att det helt enkelt är ett extremare bygge.KLACKEN skrev:Tyvärr blir det nog så,får ca.3500euro för viffern beroende på vilken man skulle byta till.
Motorn är däremot i stort sett identisk med den vanliga 700/750 Magnan med enbart några smärre förändringar/uppdateringar.
Adrian_vg:s lösning kanske är något att fundra på. Tyvärr funkar det troligen inte för mig eftersom mina problem bl.a. sitter i att höfterna låser sig. Detta trots att jag har flyttat fotpinnarna ca. 1" neråt/bakåt. Det är en liten ändring som går att göra på storSabren och som jag inte vet om Honda ens tänkte på när dom byggde hojen. Man skiftar helt enkelt fotpinnarnas fästen mellan höger och vänster.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
En båge för dig är alltså en man halvligger på? En HD med fotplattor?Tyrannosaurus skrev:Adrian_vg:s lösning kanske är något att fundra på.
Vill bara tillägga att mitt styre på viffern gör att man får en mer upprätt körställning, men ändå lite sportigt framåtlutat; styret är lite högre och lite längre bak än original. Jag är 173cm lång, med ett nödrop, och med kåpglas i originalhöjd hamnar fartvinden ungefär i hakhöjd på hjälmen.
Tyrannosaurus skrev:Tyvärr funkar det troligen inte för mig eftersom mina problem bl.a. sitter i att höfterna låser sig. Detta trots att jag har flyttat fotpinnarna ca. 1" neråt/bakåt. Det är en liten ändring som går att göra på storSabren och som jag inte vet om Honda ens tänkte på när dom byggde hojen. Man skiftar helt enkelt fotpinnarnas fästen mellan höger och vänster.

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
En HD med fotplattor halvligger man väl inte på? Möjligen bakåtadrian_vg skrev:En båge för dig är alltså en man halvligger på? En HD med fotplattor?

Dessutom är dom för breda, jag skulle blli hjulbent på en vecka

Jag har svårt att avgöra vari problemet ligger, men ett är iaf hojens bredd så Goldwing som sägs vara så bekväma är bara att glömma, möjligen med damsadel

Usch!TG skrev:DN-01 alltså
Jag vet inte om jag ska utse DN-01 eller NT700V Deauville till världens mest obekväma hoj. Båda är gräsliga

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

