Jag röstar inte för jag är trådstartare och partisk
Men jag tycker alla svar är intressanta och jag köper absolut argumentet att det kan bli rörigt om det kommer in en massa frågor om nedgångna kammar, kardaner, oil mod, Dave Dodge (som även arbetar med VFR) och mycket annat.
Men av den anledningen föreslog jag också ett nytt underforum, kanske något i stil med en supporterklubb som Qwerty antydde. På det forumet få då de specifika VF frågorna hålla till.
VFR frågor, mer allmänt hållna ämnen, åktips, träffar osv. fortsätter oförändrat.
Jag forsätter föresten på Hennings intressanta frågeställningar för eller emot. Var hör t.ex. 90-tals Magnan hemma? Det är ju en VFR, men nertrimmad. Det är lite som med Valkyiren (GL1500C) inte fick vara med i GoldWing klubben i början. Då kom frågan om de nakna GL1000 och GL1100 fick vara med?
Vi kan iaf konstatera att Pan European har en egen klubb i Sverige, så det är nog inga problem. VF forum finns det däremot inget i Sverige. Det norska forumet har uttvecklats till en ren klubb och det amerikanska har en lite annan våglängd.
Dessutom är det svårt att planera körningar på andra sidan pölen
Tanken är inte heller att det skulle bli något slags "ställningskrig" så att VFR åkare inte får posta i VF forumet och vice versa

I min tanke skulle det inte bli någon skillnad mot idag med "var sak på sin plats" och med ett forum till så att den regeln behålls på ett bra sätt. Jag tror att det skulle funka mycket bra.
Får föresten RVF400, RVF750 och NR750 vara med?

Och vad händer om/när den omtalade 1200 V5:an eller 1600 V6:an dyker upp inom något år
Det är föresten mycket möjligt att det kommer att droppa in VF åkare ändå oavsett om jag marknadsför forumet eller inte. Då kan det väl vara bra att slippa frågorna om kammar, kardaner mm. i det "vanliga" tekniska forumet. Så omtanken är för alla parter.
Vad det gäller körning så kan ni nog ta det lungt. De flesta VF åkare vet vad dom har mellan bena, och det gäller även dom som kör StorMagnan, trots att det är en custom, även om "PowerCruiser" är en bättre benämning.
De som är "bromsklossar" brukar konstatera att dom har köpt "fel" hoj rätt snabbt när dom upptäcker att det går i 180 bara dom tänker "gas". Då brukar dom sälja och köpa en "fiskebåt" (putt-putt-putt) istället som är "lite" lungare