Eftersom vi inte har något eget OT-forum så tar jag det här.
Tänkte bara kolla om nån mer deklarerar via internet och fått hem sina papper? Jag fick mina papper i brevlådan igår, dock hade jag redan deklarerat klart via internet.
Först nu såg jag att de inte stämmer ett dugg. Skatten jag ska få tillbaka skiljer, total inkomst skiljer, kyrkoskatt skiljer, betalad skatt etc..
Det diffar totalt på över 6 000, vilket är ganska mycket. Frågan är vad som gäller?
Deklaration på internet
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Re: Deklaration på internet
Du menar att det skiljer mellan det du deklarerade på nätet och det du fått hem i pappersform?elias skrev:Eftersom vi inte har något eget OT-forum så tar jag det här.
Tänkte bara kolla om nån mer deklarerar via internet och fått hem sina papper? Jag fick mina papper i brevlådan igår, dock hade jag redan deklarerat klart via internet.
Först nu såg jag att de inte stämmer ett dugg. Skatten jag ska få tillbaka skiljer, total inkomst skiljer, kyrkoskatt skiljer, betalad skatt etc..
Det diffar totalt på över 6 000, vilket är ganska mycket. Frågan är vad som gäller?
Hojen såld
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
Kan man deklarera via internet innan man fått hem papprena med alla uppgifter ?
Om man kan det .. är det smart att göra det utan att kolla innan ?
"Jag svär på heder och samvete att det jag inte sett än stämmer"

På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
Alltså deklarationen på nätet ska vara identisk med den du får hem i brevlådan, du kan se alla siffror och så där.conseal skrev:Kan man deklarera via internet innan man fått hem papprena med alla uppgifter ?
För min del hoppas jag verkligen att allt stämmer, fick en positiv överaskning...5 siffrigt belopp tillbaks.
Hojen såld
Då är det det som räknaselias skrev:Det jag har godkänt på internet skulle ge bra mycket mer pengar tillbaka..

Jag öppnade inte äns min papperskopia förra året

Hittade den igår när jag skulle kolla upp detta som du skrev om. Men där fick jag mycket mindre pengar. Höll på och få tokspel men så insåg jag att det stod 2006 på dem..hehe.

Hojen såld