Finns väl inget som att vakna en lördag morgon när solen skiner?
Frukost och sen på med underställ, ställ och alla attiraljer för en hojtur.
Upptäcka att hojen laddat ur, jogga runt garaget ett par varv, fullt påklädd i hopp om att solskensturen snart infinner sig.
Det efterlängtade ljudet av en Viffers vinande efter en uppfriskande löprunda iklädd ställ och en hel del fjäsk för garagegrannen som har ett starkit.......
................och sen en hojtur i solen!
blue skrev:Finns väl inget som att vakna en lördag morgon när solen skiner?
Frukost och sen på med underställ, ställ och alla attiraljer för en hojtur.
Upptäcka att hojen laddat ur, jogga runt garaget ett par varv, fullt påklädd i hopp om att solskensturen snart infinner sig.
Det efterlängtade ljudet av en Viffers vinande efter en uppfriskande löprunda iklädd ställ och en hel del fjäsk för garagegrannen som har ett starkit.......
................och sen en hojtur i solen!
I morgon sponsrar jag Ctek!!!
Kämpavilja! Bra gjort!
Borde ladda min egen viffer tror jag innan batteriet gror igen helt...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Jag körde också en rejäl tur igår men idag blev det oljebyte vilket känns lite definitivt. Men jäklar vilken skön dag, första dagen med sol och torr asfalt på typ en månad!
Inga problem på morgonen när jag skulle till jobb, men när jag skulle hem på eftermiddagen ville den inte.
Samma sak hände för 2 veckor sedan. Den kan stå i några dagar utan problem, men så helt plötsligt är det kört.
Om Harley Davidson tillverkade flygplan, skulle du våga flyga då?
Akademikern skrev:Inga problem på morgonen när jag skulle till jobb, men när jag skulle hem på eftermiddagen ville den inte.
Samma sak hände för 2 veckor sedan. Den kan stå i några dagar utan problem, men så helt plötsligt är det kört.
Brukar vara batteriet som är på väg att ge upp. Eller glappkontakt nånstans.
Putsa rent runt batteripolerna och kleta på lite vaselin på desamma. Förhindrar krypströmmar.
Av egen erfarenhet vet jag att detta är smått eftersatt...
Min viffer står på underhållsladdning just nu. Ska se om den startar till helgen. Saknar gurglandet på tomgång och morret på varv...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!