
jag är nog ensam om tanken att vilja ha en vfr 1200 här?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Närå du är inte ensam om den tanken, jag önskar bara att den var lite snyggareTobLind skrev:Älskar den biten då de jämför hur ramen uppför sig i manuellt läge i jämförelse med dual-clutch lägetVILL HA VILL HAAAA!!!!
jag är nog ensam om tanken att vilja ha en vfr 1200 här?
Tänkte så jag också men det gäller ju bara ena cylinderraden. Kammarna roterar väl normalt på samma håll på bägge cylinderraderna men avgas och insugsventiler "byter" ju plats så man kommer inte runt problemet med det om inte kammarna roterar olika. Tittade på en annan bild på sidan ovan och där ser man att vipporna ligger an mot kammen lite över "centrum" så det borde fungera ändå men det måste bli väldiga krafter, jämfört med hur det brukar se ut.TobLind skrev:Kammen måste ju rotera umm bortåt eller vad jag ska säga hmm inåt mot insugssidan blir det
för att kam nocken ska komma underifrån och "lyfta" vipparmen så den i sin tur kan pressa ner ventilen
gillar teknik jag med
Eller en Triumph ST 1050?Brother Wolf skrev:Skärpning Honda, eller
jag byter till Ducati!!!
BW
Att döma av kommentarerna, verkar det som om ganska många är intresserade av en nyt VFR, men många skulle vilja se en mer normal (utseendemässigt) variant. Finns inte det, går man till andra märken och modeller. Undrar om Honda verkligen tänkt igenom det här ordentligt... Nytt är ju alltid intressant och fräsch, men man verkar ha missat att motorcyklister är ganska konservativa i sina val av märken och modeller.Brother Wolf skrev:Nope, Ducati Streetfighter S![]()
BW
Brother Wolf skrev:Med "DAMN" menar jag bara att jag tycker den är ful som stryk, men att den av någon anledning börjar se bättre ut, vilket jag inte vill, då jag tycker fortfarande att den är ful som stryk!
Det är ett missfoster till hoj där tillverkarna totalt har förstört ett underbart utseende från VFR 800:an!
Skärpning Honda, eller jag byter till Ducati!!!
Problemet är att man (tyvärrSeth skrev:Måste erkänna att utseendet växer på mig. fast sidan känns fortfarande lite väl slät o plan ut
Man kan lura sig en hel del på bilder, det vet jag sen tidigare. När Yamaha FJ1100 pressvisades första gången tyckte folk att den såg "jättestor" ut. Sen kom den i verkligheten och då var det en liten, låg och smidig sak (med dåtiden mått mätt). Så jag vill se nya VFR innan jag ger det slutliga omdömetJohanL skrev:Den nya håller jag med om att vid första anblick ser lite annorlunda ut. Den ser kanske lite klumpigt ut. Inte det där smäckra CBRRRRRRRRR stuket precis. Men jag tror ändå att jag gillar den iaf. Slutomdämmet kan ändå inte falla förän man fått en spaning i verkligheten. Värsta bilden måste vara den med packväskorna den ser så klumpig ut.
VFR1200T ser ju hemsk ut och bilden du har lagt in är en Photoshop vilket är lätt att se på motorn som kommer direkt från plastbyggsatsen som Honda presenterade förra året.Seth skrev:http://www.motorradonline.de/de/motorra ... 97?seite=3
börjar visst komma lite varianter på vfr först F o nu T
http://www.motorradonline.de/de/motorra ... 97?seite=2
undra om det är samma motor som vfr?