Rerun skrev:Varför inte miljömatta, som absorberar oljespillet? Hör med närmaste cross-klubb...
Eller har du höga kanter på gummimattan, så det blir som en balja? Annars kan du titta på Classic-racing-pojkarna - de har blöja på sina hojar.
Pengar. Gummimattan från Biltema kostade 34kr.
Sen verkar inte Edwin läcka så mycket som tidigare, eller alls. Tror en enkel gummimatta ska räcka. Kommer att strö lite celit (vätskeuppsamlare) från labbet på den när jag lagt ut den.
Rerun skrev:Hmmm... Får Edwin behålla sina 125-dekaler denna vintern också?

Henning hade dubier, dessutom vet jag inte hur man ska få bort dem från plasten utan att skada den alltför mycket... Dekalerna verkar närmast fastsvetsade i plasten vid en närmare inspektion i somras. Plasten är iofs ganska "personlig" redan, men vill inte skada mer än nödvändigt.
Att Henning hade dubier kan möjligen bero på att han vill kunna känna igen den i trafiken sen, dvs om jag plötsligt skulle dyka upp i Sthlm med gamlingen.
Edit: Bytte olja och filter på Gröna Faran idag. Är inte helt förtjust i att sidokåporna och de två halvorna längst ner måste av för att komma åt filter och plugg ordentligt... Hittade några kopparbrickor i den numera bortgångne fadrens megaverktygslåda som passade på oljepluggen, som ersättning för brickan jag tappade i spilloljedunken i våras...
Oljan denna gång blev Biltemas helsyntetiska 10W/40. Såg också att oljan jag kört med hittills i år var Castrol GPS1 15W/
50, inte 40. Skulle kanske förklara varför viffern varit tjurig om morgonarna efter minusgrader under natten.
Sen föll en lös skruv ner på marken när jag plockade av ena sidokåpan. Letar reda på vart den ska till våren, inte nu. Verkar iaf inte vara nån kraftig bärande skruv, mer en fingängad skruv som håller fast nånting smått. Oh, well...
