Han tävlar idag med bilar och kommer köra en hel del på bana med hojen men självklart också på "vanlig" gata. Denna är inte trimmad så den är väl ganska så standard förutom slip-on.adrian_vg skrev:Min kusin hade en R6! Han hade den i en säsong och slutade sen köra mc. Han fick nån sorts dålig start med R6:an; gick omkull några gånger och påstod att det var en effektpuckel som hette duga som gjorde det. Han gillade den aldrig.lakrissmurfen skrev:Hej,
En komips kom idag till mig och frågade vad jag vet om R6an? Pinsamt nog så vet jag inte mycket så jag tänkte fråga er. Någon som har erfarenhet från R6an? Tankar tips om man ska köpa en sådan? Har försökt att pucha honom mot en VFR men han vill krama tanken säger han....
Senare nämnde han att R6:an var en fd banhoj, som var vråltrimmad och därför var effekten som den var; närmast okörbar på gata. Föreställer mig att alla "skavanker" i effektkurvan blir mer extremt uttalade när man trimmar sin motor.
Nån säger här ovan att man måste hålla varv på R6:an för att nåt ska hända, typ 10k rpm. Så höga varv är kul lite då och då, men att ständigt behöva passa varvtalet är jobbigt i längden. R6 är en banhoj och inget annat.
Ska din polare köra på bana mest eller enbart?
En äldre Fireblade är annars en bra och kul hoj om man är inne på SPORT-touring. Conseals val av hoj är också ganska coolt. Måste erkänna att jag gluttat en del på Blocket. Fast VTR har ju ingen enkelsving... Min sommarhoj måste ha det.
Verkar som han bestämmde sig efter dagens provtur, han lämnade 15% handpåenning och sk ahämta den på tisdag

Själv passade jag på att testa en 2002 GSX-R 750 grymt trevlig hoj blev ju lite sugen på att köpa den men får väll vänta tills nästa säsong :S