Så kom nästa fel... Ger snart upp

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
lakrissmurfen
Medlem

Re: Det värsta som kunde hända

#46 Inlägg av lakrissmurfen »

adrian_vg skrev:
lakrissmurfen skrev:Tror det vore en bra ide, vet ju att folk brukar ta sina bilar till sådan skolar så varför inte en viffer ? Dom ska ju ge samma garantier men att ibland kan det ta lite längre tid :)

Om du kollar det återkom gärna med lite info, kan vara bra att veta tills jag flyttar tillbaka till Uppsala
Längre tid? De har hela vintern på sig till ca april 2010! ;-)

Kollade på Fyrisskolan som jag vet är tekniskt inriktade, men hittade inget relevant på deras programsidor. Får fortsätta kolla runt.
ouch ja det är ju en ganska lång tid, men visst är det långt kvar av säsongen kvar i Uppsala :)

Testa Bolandskolan eller jälla har väll också något
"I am easily satisfied with the very best"
Winston Churchill

VFR 750 -92 Röd
GSX-R750 K5

Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

#47 Inlägg av adrian_vg »

lakrissmurfen skrev:ouch ja det är ju en ganska lång tid, men visst är det långt kvar av säsongen kvar i Uppsala :)
Nån månad till på sin höjd, slutet av oktober i bästa fall.
lakrissmurfen skrev: Testa Bolandskolan eller jälla har väll också något
Tack för tipset om Bolandskolan! Förfrågan är skickad. Får se vad de säger.

Bolandsskolan har den fördelen att den ligger ganska nära där jag bor. :D

http://www.bolandgymnasiet.uppsala.se/fordon/index.asp

Hur väl känner du till utbildningsmekning? Man kan väl lita på att de små gymnasisterna gör saker och ting rätt?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
lakrissmurfen
Medlem

#48 Inlägg av lakrissmurfen »

adrian_vg skrev:
lakrissmurfen skrev:ouch ja det är ju en ganska lång tid, men visst är det långt kvar av säsongen kvar i Uppsala :)
Nån månad till på sin höjd, slutet av oktober i bästa fall.
lakrissmurfen skrev: Testa Bolandskolan eller jälla har väll också något
Tack för tipset om Bolandskolan! Förfrågan är skickad. Får se vad de säger.

Bolandsskolan har den fördelen att den ligger ganska nära där jag bor. :D

http://www.bolandgymnasiet.uppsala.se/fordon/index.asp

Hur väl känner du till utbildningsmekning? Man kan väl lita på att de små gymnasisterna gör saker och ting rätt?
Ska bli intressant att höra vad dom säger!

Vet ärligt talat inte hur skolan är nu, men när jag gick i gymnasiet (9 år sedan) så gick en av mina kompisar där och han sa att lärarna var bra och dom kollade alltid alla stora saker som behövdes göras.
Men som sagt mycket kan ha hänt på 9 år! Om dom tar sig an viffern så ta en tur och se avd det är för typ av lärare om han verkar vettig. Sen handlar det väll ganska mycket om hur mycket dom tar för sitt "arbete"
Winston Churchill

VFR 750 -92 Röd
GSX-R750 K5

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#49 Inlägg av adrian_vg »

lakrissmurfen skrev:Ska bli intressant att höra vad dom säger!

Vet ärligt talat inte hur skolan är nu, men när jag gick i gymnasiet (9 år sedan) så gick en av mina kompisar där och han sa att lärarna var bra och dom kollade alltid alla stora saker som behövdes göras.
Men som sagt mycket kan ha hänt på 9 år! Om dom tar sig an viffern så ta en tur och se avd det är för typ av lärare om han verkar vettig. Sen handlar det väll ganska mycket om hur mycket dom tar för sitt "arbete"
En symbolisk summa antar jag att de vill ha, gymnasier får väl inte vara vinstdrivande, eller? Eventuella delar som behövs betalar jag förstås.

Min förhoppning är att det ska bli billigare än de 15-20000kr som Racerepairs vill ha.
===

Användarvisningsbild
lakrissmurfen
Medlem

#50 Inlägg av lakrissmurfen »

adrian_vg skrev:
lakrissmurfen skrev:Ska bli intressant att höra vad dom säger!

En symbolisk summa antar jag att de vill ha, gymnasier får väl inte vara vinstdrivande, eller? Eventuella delar som behövs betalar jag förstås.

Min förhoppning är att det ska bli billigare än de 15-20000kr som Racerepairs vill ha.
WOW ja billigare än det borde det ju verkligen vara! Vet att jag bytta däck där någon gång och då tog dom 50 SEK för det men det var ju som sagt 9 år sedan.

Tror inte dom får vara vinstdrivande utan tar nog bara betalt för delarna och för att täcka "arbetskostanderna för att driva mekskolan"

Hoppas verkligen dom tar sig an det och kan göra det billgare... 15-20K låter inge vidare alls :? lider med dig!!
Winston Churchill

VFR 750 -92 Röd
GSX-R750 K5

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#51 Inlägg av adrian_vg »

lakrissmurfen skrev:WOW ja billigare än det borde det ju verkligen vara! Vet att jag bytta däck där någon gång och då tog dom 50 SEK för det men det var ju som sagt 9 år sedan.

Tror inte dom får vara vinstdrivande utan tar nog bara betalt för delarna och för att täcka "arbetskostanderna för att driva mekskolan"

Hoppas verkligen dom tar sig an det och kan göra det billgare... 15-20K låter inge vidare alls :? lider med dig!!
Den som väntar... ;-)
===

Skriv svar