Mätte mellan spolarna (primary coil, övre kontakterna) och värdena var bra. Mätte sen mellan spole och tändhatt (primary coil till secondary coil with caps) och dessa värden var bra också.
Tändstiften såg väl ok ut. Det oljiga stiftet som jag skiftade från höger bakre till vänster bakre är nu vitt och fint. Stiftet som förut var vitt och fint och som nu sitter i höger bakre är lite mer brunt och lätt oljigt. Den ser iaf bättre ut nu än innan.
Bilder på
http://home-skynet.servehttp.com/galler ... 009-08-13/. Beklagar skärpan på höger bakre, men man ser iaf att den inte är lika vit som de andra stiften.
@Tersan: Låter komplicerat. Några tips hur man kollar det?
@Gsson: Räcker det med att man tömmer kopparna, eller menar du att det även kan finnas kristaller inne i gångarna i förgasaren? Har ju kört med sån där STP-akut-ett-eller-annat. Bågen gick faktiskt right bra medan jag hade det i tanken...
Har även gjort vattentricket nu, det fräste bra om alla fyra avgasrören.
Klämde och böjde även på bensinslangarna från pump till förgasare och de andra små korta bensinslangstumparna inne i förgasarormboet. Så vitt jag kunde se var de mjuka och smidiga, såg ganska fräscha ut faktiskt. Inga veck.
Man kanske skulle slänga i lite lacknafta till och hoppas på det bästa. STP Injector Akut är mest lacknafta ändå...