Oljan jag använde var Castrols GPS1 delsyntet med tjockleken 15W/50. Inte Biltemas denna gång alltså, de har bara 10W/40 i helsyntet och ville inte ha mineral i viffern. Ville ha en tjockare olja, motorn går rätt varm på bankörningarna. Castrols delsyntet är en bra kompromiss. Fyralitersdunken kostade iaf 531kr på Mekonomen. Oljefiltret var från Biltema.
Bytte tändstift när jag ändå höll på. Bakre stiften gick rätt lätt att byta när man tagit av bakre kåpan. Bensintanken fick sitta kvar. Tog bara en halvtimme eller så. De främre var en helt annan visa. Frun bara skrattade åt mig när jag tog av mer och mer av bågen framme vid kylaren innan jag kom åt ordentligt... Tog nog en halvtimme per tändstift där framme. De gamla stiften såg bra ut i färgen, men elektroderna var klart slitna.
Tips: Biltema har en teleskopisk magnetisk grejplockare. Skruvar man av stiftet helt och plockar ur hylsan, kan man lätt få ur stiftet om stiftet inte sitter fast som det ska i gummipluggen i tändstiftshylsan... Var bara noga med att inte tappa ner magnetplockaren genom tändstiftshållet ner i motorn...