Du är väl inte en av dem som inte ville framträda i bild på Uppdrag Granskning...?fbkforever skrev:Nej! De tyckte nog inte det var någon ide att följa efter när jag körde såpass fort

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Du är väl inte en av dem som inte ville framträda i bild på Uppdrag Granskning...?fbkforever skrev:Nej! De tyckte nog inte det var någon ide att följa efter när jag körde såpass fort
Nä det var inte jag. har aldrig varit där. Skillnad att köra fort på motorväg och 70sträckor.adrian_vg skrev:Du är väl inte en av dem som inte ville framträda i bild på Uppdrag Granskning...?fbkforever skrev:Nej! De tyckte nog inte det var någon ide att följa efter när jag körde såpass fort![]()
Ja det får jag väl säga att det har gjort. Förut ficka jag pressa den ganska länge för att komma upp i 230, nu gick det hyfsat snabbt att komma upp i 240.Göingen skrev:Så investeringen har redan gett avkastning?fbkforever skrev:Nej! De tyckte nog inte det var någon ide att följa efter när jag körde såpass fortadrian_vg skrev:Böter??
Hur vet man om det behöver skruvas på bränsleblandningsskruvarna?KLACKEN skrev:När jag satte på slipon+K&N-luftfilter så räckte det med att skruva ut bränsleblandningsskruvarna från 1,5 till 3 varv+höja nålarna 2hack.
Börjat fundera i liknande cirklar.KLACKEN skrev:Min började få alldeles för lite bränsle efter jag monterat K&N,dog bort så fort man försökte gasa på lite,kanske din har blivit justerad förut av den som lagt i K&N filtret?Så länge jag bara hade slipon var det inga problem.
Skruvarna påverkar i stort sett bara på tomgång och strax däröver. Jag har skrivit någonstans hur man justerar dom - sökadrian_vg skrev:Börjat fundera i liknande cirklar.KLACKEN skrev:Min började få alldeles för lite bränsle efter jag monterat K&N,dog bort så fort man försökte gasa på lite,kanske din har blivit justerad förut av den som lagt i K&N filtret?Så länge jag bara hade slipon var det inga problem.
Men om man bara har K&N-filter i och original ljuddämpare, då brukar man väl normalt sett inte skruva i gasarna alls, väl?
Man kanske skulle provköra den i bänk bara för att se vad motorn ger... Vem har sånt i närheten av Uppsala, nån som har koll på sånt?
Edit: Racerepairs i Uppsala har tydligen en bromsbänk. Killarna finns tvärsöver åkern från mig... Mejlar dem för prisuppgift.
Bla i denna tråd.Tyrannosaurus skrev:Skruvarna påverkar i stort sett bara på tomgång och strax däröver. Jag har skrivit någonstans hur man justerar dom - sök
Tror du de är billigare? Nå, får se. Återkommer.Tyrannosaurus skrev:En bänkning är aldrig fel och småskuttar som t.ex. Racerepairs är ofta både billigare och det blir mer personligt bemötande än de stora handlarna.