Delade denna tråd, då den började bli väldigt forkad.

Jag har iaf tagit av tanken efter en del pillande och kollat dränering och luftning. Slangarna verkar ok. Kan man kolla kanalerna i tanken på nåt sätt?
Alla pluggarna på förgasarna satt på som de skulle, tack och lov.
Tog av bensinfiltret. Fullt med skräp, se bilderna nedan (klicka på bilderna och sen på fullstorlekslänken över eller under bilden för en riktigt stor närbild). Filtret jag köpte på Mekonomen var för litet (Biltemas var "skitslut" enl kundtjänst...), dvs öppningsarean på nipplarna var för små. Måste skaffa nytt på Lelles imorgon. Vill inte riskera att den får för lite soppa.
Sen luftfiltret. Det var kolsvart, och oljigt, se bilderna nedan.

Lite mer undersökning av det visade att det var ett K&N-filter. Ännu närmare inspektion visade att det var ett metallnät på båda sidor. Kan det vara ett tvättbart filter? Nån som kan bekräfta?
Om det är ett tvättbart filter, måste jag skaffa tvättvätska, filterolja och packningsfett... Iofs bra om det är det, pappersfilter är dyrt i längden.
Pappersfiltret jag skaffade på Lelles idag ser helt annorlunda ut än K&N-filtret map metallnät och så.
När jag kollade det lilla skumgummifiltret på högersidan, under luftfiltret gick det helt i bitar. Skumgummit var alldeles genomsprött och oljigt som fan. Får byta detta. Hoppas bara det inte är restat, eller om det går att fixa på annat sätt, tex en bit tvättsvamp.

Sen hittade jag en slang mellan förgasarna, neråtböjd och riktad bakåt, som var helt öppen i ena änden. Verkar vara nån sorts luftningsslang? Den är iaf inkopplad på ett tvärrör mellan förgasarna.
När jag skulle starta bågen och köra runt den till baksidan, hände inget när jag tryckte på startknappen, den var helt tyst nån sekund, sen snurrade den igång. Batteriet på upphällningen kanske? Börjar se troll överallt nu...
Vidare öden imorgon efter shoppingrundan... Återkommer.