Tändkabel
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- fbkforever
- Donator 2010
- Inlägg: 129
- Blev medlem: mån sep 24, 2007 19:55
- Ort: Uddevalla
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2167
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Re: Tändkabel
Har bara kännt lite försiktigt men det känns som dom är gjutna/limmade iallafall på 88:an.fbkforever skrev:Skall man kunna dra loss tändkabeln ur tändhatten?
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
- fbkforever
- Donator 2010
- Inlägg: 129
- Blev medlem: mån sep 24, 2007 19:55
- Ort: Uddevalla
Då får jag skaffa en ny. Har ju haft problem sen jag satte in dynojetkit 1 på den. När jag skulle montera på förgasarna sist, så var ena tändkabeln lös från tändhattenkennet skrev:Kabeln är väl skruvad i tändhatten så den ska ju sitta fast.
Tror föresten att jag såg dig igårkväll på herrsta rakan vid 6-7 tiden...var en sån viffer som du har.

VFR750F-90 såld!
- Tommy Gsson
- Donator 2023
- Inlägg: 2167
- Blev medlem: fre aug 15, 2008 09:46
- Ort: Enköping
Var in på http://zsf-motorrad.de/en och kollade till min och då är tändkabel/hatt en enhet, och spolen en.
T.
T.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Det vanligaste på original är att tändhatten är påskruvad på kabeln. Det sitter ett gängat stift inne i tändhatten som borrar sig in i kabeln. Skruva och tryck lite samtidigt och se om det greppar.fbkforever skrev:Då får jag skaffa en ny. Har ju haft problem sen jag satte in dynojetkit 1 på den. När jag skulle montera på förgasarna sist, så var ena tändkabeln lös från tändhattenkennet skrev:Kabeln är väl skruvad i tändhatten så den ska ju sitta fast.
Tror föresten att jag såg dig igårkväll på herrsta rakan vid 6-7 tiden...var en sån viffer som du har.Det var inte mig du såg, men jag såg en likadan som min ute vid torp för några veckor sen, dock hade den röda fälgar.
Hjälper det inte kan du prova att klippa av yttersta biten på kabeln så du får en "färsk" ände under förutsättning att det finns tillräckligt med kabel. Den brukar vara väldigt exakt i längd, men lite extra kan det finnas.
Är tändhatten ändå öäs så kan du ju testa. Titta in i hatten där kabeln går in, sitter det ett stift där inne så är den skruvbar.
Hur har det gått med Dynojettet föresten?
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


- fbkforever
- Donator 2010
- Inlägg: 129
- Blev medlem: mån sep 24, 2007 19:55
- Ort: Uddevalla
Kabeln är givetvis ganska exakt så lång den skall vara. Misstänker att det kanske varit detta problem från början. Den blöddrar lite på tomgång och har ingen kraft. tar ca 7-8 sek att varva ut den på första växeln.Tyrannosaurus skrev:Det vanligaste på original är att tändhatten är påskruvad på kabeln. Det sitter ett gängat stift inne i tändhatten som borrar sig in i kabeln. Skruva och tryck lite samtidigt och se om det greppar.fbkforever skrev:Då får jag skaffa en ny. Har ju haft problem sen jag satte in dynojetkit 1 på den. När jag skulle montera på förgasarna sist, så var ena tändkabeln lös från tändhattenkennet skrev:Kabeln är väl skruvad i tändhatten så den ska ju sitta fast.
Tror föresten att jag såg dig igårkväll på herrsta rakan vid 6-7 tiden...var en sån viffer som du har.Det var inte mig du såg, men jag såg en likadan som min ute vid torp för några veckor sen, dock hade den röda fälgar.
Hjälper det inte kan du prova att klippa av yttersta biten på kabeln så du får en "färsk" ände under förutsättning att det finns tillräckligt med kabel. Den brukar vara väldigt exakt i längd, men lite extra kan det finnas.
Är tändhatten ändå öäs så kan du ju testa. Titta in i hatten där kabeln går in, sitter det ett stift där inne så är den skruvbar.
Hur har det gått med Dynojettet föresten?
Tänkte på hur det var när jag köpte den och den var strypt. Då stängde den av två cylindrar när jag kom upp i 180. Då tappade den kraften.
VFR750F-90 såld!
- fbkforever
- Donator 2010
- Inlägg: 129
- Blev medlem: mån sep 24, 2007 19:55
- Ort: Uddevalla